3273
Sök

Volvo 940-91 startar inte!

10 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Tjenare, har en 940FT som slutat starta, märkte av det efter att den körts aningen hårt och började lägga av påvägen hem då den dog men startade några sekunder igen efteråt.
Efter det blev den väldigt svårstartad, men startade om jag envisades tillräckligt länge på starten, och då hörde jag hur bränslepumpen under bilen började gå och så startade den, men nu har den lagt av heelt!

Jag har provat det mesta och tänker inte röra bilen igen innan jag hört lite här.
Problemet är att bilen inte får bränsle, bytt bränslerelät och spridarrelät men ingen effekt, kollat kopplingarna till bränslepumpen under bilen för misstänkte att jag kunde kopplat kablarna aningen hastigt då jag satte dit min 044pump.
Pumpen går på läge2 men när jag drar till läge3 (startläget) så går inte pumpen, provat att koppla av soppaslangen men kom ingenting, vilket det gör i läge två när pumpen arbetar upp ett för tryck. så är nått på tok med pumpen eller något närliggande! börjar misstänka tändningslåset att det är något glapp där!

Tack på förhand
/sebsky

10 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
problemet löst, svänghjulsgivarn hade gett upp! nu rullar den igen!

Sök