3951
Sök

B21ET-pumpen har pajat, kan jag montera en till B23ET?

Greve
19 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Har som sagt tidigare här i forumet undrat om lite saker till min 240 med en B23ET monterad under huven, men idag rasade bensinpumpen (originalet från B21ET:n) under bilen och jag undrar nu om det går att montera den rätta pumpen till den här motorn eller om det inte passar alls? Vet inte hur pumpen ser ut till B23:an nämligen! Pumpen har varit överbelastad en aning med det turbo-tryck jag kör på och med den kammen jag har. Och saken är den att jag bor på Island numera och en Volvo-original-pump till B21:an kostar nästan 3 lax och man vet ju inte hur länge den håller?!

Tacksam för svar från mer pålästa grabbar än mig........

/P

Ride hard......die free!

Avstängd
196 Inlägg
17 oktober 2006
Japp, inga problem, ändå skillnaden är ju bottendelen, och det spelar ingen som helst roll.. vilken pump är det osm har dött ? den under bilen eller den i tanken ?, hursomhelst har det ingen betydelse om du byter, bara du inte byter till en sämre pump.. kika runt lite på sidor som säljer riktiga prestandapumpar; typ www.pure-pf.com , dom har riktigt bra grejer. lycka till !

Greve
19 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Tack för hjälpen, vill också påminna om att jag tyvärr har kvar det mekaniska sprutet från B21ET:n monterat, men som sagt.....mera soppa känns det som bilen vill ha iaf! Och som jag skrev först så e det pumpen under bilen!
Senast redigerat av _Paddan_ (17 oktober 2006)

Ride hard......die free!

Sök