2564
Sök

Volvo b230et vill inte varva!

70 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#21
turboforssen skrev:
EGGxDesign skrev:
EGGxDesign skrev:
alltså jag har köpt en motor som är urtagen ur en volvo 740 från sent 80 tal utan katalysator, med kabelstam och box Motronic med slut nummer 022, alltså de gamla sprutet med luftmängdsmätare i stället för luftmassemätare!
är de 1,2 jag har då?
ne du har motronic . sen va du hade i bilen kvittar då du inte kan koppla ihop dom kabelhärvorna .
så du får koppla in motronic kabelhärvan separat in i bilens övriga elsystem
men de är de jag har hållit på med! och allt funkar! blnkers osv och alla mätare men den vill inte varva!


70 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#22
jag menar den elen som sitter i bilen (förgasare från början) är ju el som inte kan ha nån betydelse för den kabelstam som tillhör motorn? de är ju inget av de som är ihop kopplat förutom tändningslåset!

mvh erik


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 februari 2013
#23
EGGxDesign skrev:
jag menar den elen som sitter i bilen (förgasare från början) är ju el som inte kan ha nån betydelse för den kabelstam som tillhör motorn? de är ju inget av de som är ihop kopplat förutom tändningslåset!

mvh erik
ne precis smile
men kan du inte ens varva upp den sakta ???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#24
turboforssen skrev:
EGGxDesign skrev:
jag menar den elen som sitter i bilen (förgasare från början) är ju el som inte kan ha nån betydelse för den kabelstam som tillhör motorn? de är ju inget av de som är ihop kopplat förutom tändningslåset!

mvh erik
ne precis smile
men kan du inte ens varva upp den sakta ???
nej de går inte äns att varav den sakta, finns ingen respons alls på rullen, och jag har bytt styrbox och givarn för varvtal på lådan. och ohm mätt luftmängdsmätaren osv....... de som jag har kvar att titta på är om bränsletrycket är 3-3,5bar annars är jag helt tom på idéer


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 februari 2013
#25
har du lossat nått på svänghjulet då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#26
turboforssen skrev:
har du lossat nått på svänghjulet då???
nej de är inte rört överhuvudtaget! Mvh Erik


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 februari 2013
#27
har faktiskt inga b§ra förslag sad men har du kollar kamremen???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 februari 2013
#28
kolla så spjället verkligen öppnar när du gasar ( kolla innuti ) och känn på klaffen på luftmängdmätaren så den inte har fastnat

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#29
turboforssen skrev:
kolla så spjället verkligen öppnar när du gasar ( kolla innuti ) och känn på klaffen på luftmängdmätaren så den inte har fastnat
jag har ställt kammen rätt och nolla motorn 100gånger...... spjället öppnar då jag kan spruta in startgas smile och luftmängdsmäteren går lätt i klaffen.....MEN jag tror jag får beställa en på skroten föör den jag har kanske tidigre ägare tappat i backen eller liknande.

mvh Erik


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 februari 2013
#30
har du kollat så det kommer bensin ur spridarna ??? kan ju va så att det bara kommer bensin ur startspridaren

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#31
turboforssen skrev:
har du kollat så det kommer bensin ur spridarna ??? kan ju va så att det bara kommer bensin ur startspridaren
Jadå har plocka ur spridarbryggan och ställt koppar under o de kommer lika mycket i varje smile ser iaf normalt ut! dock vet jag ej exkat hur mkt som ska komma!

mvh Erik


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 februari 2013
#32
EGGxDesign skrev:
turboforssen skrev:
har du kollat så det kommer bensin ur spridarna ??? kan ju va så att det bara kommer bensin ur startspridaren
Jadå har plocka ur spridarbryggan och ställt koppar under o de kommer lika mycket i varje smile ser iaf normalt ut! dock vet jag ej exkat hur mkt som ska komma!

mvh Erik
är det en fin spray stråle så duger det nog smile
kommer fan inte på nått mer

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#33
turboforssen skrev:
EGGxDesign skrev:
turboforssen skrev:
har du kollat så det kommer bensin ur spridarna ??? kan ju va så att det bara kommer bensin ur startspridaren
Jadå har plocka ur spridarbryggan och ställt koppar under o de kommer lika mycket i varje smile ser iaf normalt ut! dock vet jag ej exkat hur mkt som ska komma!

mvh Erik
är det en fin spray stråle så duger det nog smile
kommer fan inte på nått mer
vi är ju lika lost....... vårat hopp nu är att försöka hitta en luftmängdsmätare som man kan testa med! sen har vi testa och bytt allt.....

mvh Erik


Avstängd
1 418 Inlägg
20 februari 2013
#34
EGGxDesign skrev:
turboforssen skrev:
EGGxDesign skrev:

Jadå har plocka ur spridarbryggan och ställt koppar under o de kommer lika mycket i varje smile ser iaf normalt ut! dock vet jag ej exkat hur mkt som ska komma!

mvh Erik
är det en fin spray stråle så duger det nog smile
kommer fan inte på nått mer
vi är ju lika lost....... vårat hopp nu är att försöka hitta en luftmängdsmätare som man kan testa med! sen har vi testa och bytt allt.....

mvh Erik
har du tempgivarn till tryckröret efter intercoolern som sitter på motronic?

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#35
Johan85 skrev:
EGGxDesign skrev:
turboforssen skrev:

är det en fin spray stråle så duger det nog smile
kommer fan inte på nått mer
vi är ju lika lost....... vårat hopp nu är att försöka hitta en luftmängdsmätare som man kan testa med! sen har vi testa och bytt allt.....

mvh Erik
har du tempgivarn till tryckröret efter intercoolern som sitter på motronic?
ja den sitter monterad på tryckröret smile


Avstängd
1 418 Inlägg
20 februari 2013
#36
EGGxDesign skrev:
Johan85 skrev:
EGGxDesign skrev:

vi är ju lika lost....... vårat hopp nu är att försöka hitta en luftmängdsmätare som man kan testa med! sen har vi testa och bytt allt.....

mvh Erik
har du tempgivarn till tryckröret efter intercoolern som sitter på motronic?
ja den sitter monterad på tryckröret smile
kollat så fördelarn sitter rätt den är väll vridbar på motronic om ja inte minns fel:)
eller ja det är den väll på alla om man tar bort plasten:P

70 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#37
Johan85 skrev:
EGGxDesign skrev:
Johan85 skrev:

har du tempgivarn till tryckröret efter intercoolern som sitter på motronic?
ja den sitter monterad på tryckröret smile
kollat så fördelarn sitter rätt den är väll vridbar på motronic om ja inte minns fel:)
eller ja det är den väll på alla om man tar bort plasten:P
om jag gjort rätt så sitter den rätt, den går ju fint på tomgång och så, men svarar inte på gasen

mvh Erik


Avstängd
1 418 Inlägg
20 februari 2013
#38
EGGxDesign skrev:
Johan85 skrev:
EGGxDesign skrev:

ja den sitter monterad på tryckröret smile
kollat så fördelarn sitter rätt den är väll vridbar på motronic om ja inte minns fel:)
eller ja det är den väll på alla om man tar bort plasten:P
om jag gjort rätt så sitter den rätt, den går ju fint på tomgång och så, men svarar inte på gasen

mvh Erik
gjorde motortvätt på min 940tic förut sen gick den skit bra på tomgång men sen vart det som en launch när man gasa på den så ville den inte varva upp då den fastna på ett varvtal och sköt och small:P då va fördelarlocket fullt med vatten droppar bara:)

Volvo Lastbilstekniker
51 Inlägg
20 februari 2013
#39
Dum fråga kanske men är alla bränslepumpar monterade som sitter till den motorn orginal? Får alla ström?
Kan nog va en ide kanske o kolla trycket.

Hoppas de löser sig!

Mvh Johan


Avstängd
1 418 Inlägg
20 februari 2013
#40
HeWeK89 skrev:
Dum fråga kanske men är alla bränslepumpar monterade som sitter till den motorn orginal? Får alla ström?
Kan nog va en ide kanske o kolla trycket.

Hoppas de löser sig!

Mvh Johan
den ska inte ha 5bars tryck som b23e eller b230e ska med mekanisktsprut


Sök