3744
Sök

Hur mycket kan man låna till bil?

6 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Har nu äntligen fått ett jobb efter många om och men. Har gått arbetslös i nästan två år så det är riktigt skönt. Så nu när jag äntligen har fått jobb har jag också tänkt att köpa en bil, men tyvärr har jag inga större besparingar, eller rättare sagt inga. Därför undrar jag hur mycket det är möjligt att låna för att köpa bil? Jag får ut drygt 14 k varje månad, så det är ju ingen statsministerlön direkt, men dugligt om du frågar mig.

Frågan är nu hur mycket jag får låna till en bil - vad tror ni? Har även kollat lite på sidan här efter bra banker som ger billån. Jag har fått uppfattningen av att Ikano Bank har bäst ränter när det gäller billån, men vad har ni att säga om det? Vet ni någon bättre bank?
Senast redigerat av halloj123 (20 februari 2013)

6 638 Inlägg
20 februari 2013
20% av priset behöver du i kontant. Sen finns det vissa som säljer bilen till "0% kontant" vilket betyder att de gör två lån.

De/Dem

* Voff voff *
10 670 Inlägg
21 februari 2013
Malheus skrev:
20% av priset behöver du i kontant. Sen finns det vissa som säljer bilen till "0% kontant" vilket betyder att de gör två lån.

Alternativt skriver dom till lånegivaren att bilen kostar mer och kan på så vis ordna så att köparen kan låna hela beloppet.

Men det är ingen bra idé att låna till hela beloppet. Bilen sjunker då sannolikt snabbare i värde än vad det finns lån kvar på den och då blir det Lyxfällan-varning på affären.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (21 februari 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök