istället för byta instrumentpanelen så ska jag plast dipa den i matt svart, Har kollat runt lite på youtube de ska inte vara några problem, Ska även plast dipa resten av delarna som ska vara i bilen, kommer bättre bilder på inredningen/ljudet är i stoppat till våren så nu åter står det bara nya svarta sportstolar som ska i och lite små detaljer i bilen ingen större kostnad samt montering, Så nu börjar det närma sig sitt slut
Ser grymt ut Men det finns dessvärre inget slut! Möjligtvis så är du klar med ett kapitel och då är det bara att börja på ett nytt. Göra ett motorswap så att bilen inte bara ser Awesome ut, utan också går som satan. Snygga upp motorrummet. gömma alla kablar. Konverterat till skivor bak. Finns mängder av roliga saker du kan göra nu Det du har gjort hittills är SuperDuper Bra
Ser grymt ut Men det finns dessvärre inget slut! Möjligtvis så är du klar med ett kapitel och då är det bara att börja på ett nytt. Göra ett motorswap så att bilen inte bara ser Awesome ut, utan också går som satan. Snygga upp motorrummet. gömma alla kablar. Konverterat till skivor bak. Finns mängder av roliga saker du kan göra nu Det du har gjort hittills är SuperDuper Bra
Tack så mycket du! jo jag vet om det, men motor vill ja göra på när ja köper en civic vti som är 160hk original så sug trimma, för min är ju tyngre nu, kommer ligga på ca: 1350kg ja +ljudet och full tank då är det inget folk med räknat:) så motor blir det inte på denna, blir på nästa civic då ja ska lätta vikt men visst det hade vart kul med motor i denna
Blir ju finemang allt detta! Vart køpte du CTEK laddaren?
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Äntligen kom mina coils! Köpte och betalade dom i oktober förra året på rean, Förhoppnings vis blir det att börja skruva i helgen Har mycket att skruva dit på den, ska byta tank/generator/lacka instrumentpanelen och börja med ljud bygget
Har grejat endel med civicen i helgen, hållit på hela fredagen och lördagen vart fullt upp men fått mycket gjort tyvärr så hade ja bara mobilen att ta kort med så är väl inte dom bästa bilderna precis, men ni ser vad det är
fredag börja jag vid 09:30-23:00 å greja lördag börja vid 09:30-22:00
Satt på Ksport coils på henne. har inga bilder på de, Kunde tyvärr inte provköra måste få i stolar först lackat instrumentbrädan svart tyvärr så blev den inte så svart som ja ville ha men det är bättre än innan i all fall. täck förmågan på plasti dip var inte alls bra. Integra soffan/ryggstöden är modifierat och på plats.
Har äntligen börjat med ljudet! ja å brorsan har mät å grejat, batteri banken blev alldeles för lätt trodde aldrig de skulle få plats i baljan men blev riktigt bra, batterierna är ihopkopplade i bak, Låd ritning är på G, Sen blir de å göra ett 3de försök på dörrsidorna har en ide som ja känner att de kommer funka.
Här kommer lite bilder på allt som har gjorts i helgen
38mm mdf skiva sitter som gjuten
ACV 200A ANL säkring ska även var en innan batteriet i bak, vill inte ha någon kabel brand, lika bra och vara på den säkra sidan
Vart ute och grejat med ljudbygget idag och även bytt generator
Lackade ryggstöden svarta så slipper man se rosten
Mdf skivan lackad runt om
Hertz Hdp4 på plats, de andra steget som ja har är spl ice 150.4 som ska säljas då jag ska köpa ett till Hdp4 då det blir mycket snyggare med 2st likadan steg, så är någon intresserad av ett spl ice 150.4 så hör av er, har tänkt mig 1500kr det är helt oanvänt
Blev riktigt bra tycker jag
efter massa slit så fick jag ut generatorn, de svåra var mer att få ut den när den var lös, ingen plats att ta ut den
Fick ta ut den vänster sida, vid batteriet
Gött med 160 amp
Skönt att inte batterilampan lyste, inget som var fel allt funkade
Börjar med att byta ut kablarna i motorrummet till 50mm2 full koppar, hade inga fler kabelskor så kunde bara byta en än så länge
Minus kabeln till batteriet, ska bytas ut, kommer mer bilder snart