DKn skrev:
När ja såg namnet på denna tråd kom ja att tänka på morfar min. Han e 83 nu och äger fortfarande sin pappas gamla bil en Mercedes. Om ja kommer ihåg det nät ja träffar honom skall ja kolla hur länge den varit i familjens ägor. Plus vi starta den förra sommaren
Påminner lite om min Mazda 323:a.
Den köpte min farfar Emanuel splitt ny från en handlare i stan. Min far var med och han ville hellre att hans far skulle köpa en blå bil, men en sådan fanns inte inne på lagret, så Emanuel tänkte lite och sa sen
"Äääsch..jag tar den här i stället".När farfar tragiskt dog i början av nittiotalet ärvdes bilen av min bror som bara hade den ett kort tag innan han sålde den till en kvinna som var ingift i släkten.
Eva, som hon hette, blev tyvärr senil och var inget vidare på att köra bil innan och blev inte direkt bättre på äldre dagar, så till slut var det en lokal mekaniker som tog hand om nycklarna.
Dock, nu pratar vi i mitten av 2000-talet, så blev bilen stulen från Eva, och jag, tillsammans med flera letade efter den länge för jag hade länge haft ett gott öga till bilen.
Bilen blev således funnen i en grannby, den blev köpt av mig för 500 kronor genom den gode mannen - och ett godkännande från Eva även om det inte var tvunget - och idag är han tämligen grundligt renoverad.
Så..lång historia kort..bilen har aldrig egentligen varit i ägo utanför släkten och jag är..fjärde ägaren?
Ursäkta lång historia dock..
Edit: ändrade en liten felsägning.