3439
Sök

"prutat och klart" pruta ändå?

2 011 Inlägg
2 mars 2013
dasboot skrev:
Det går alltid att pruta, så är det bara....wink

+1

ALLTID pruta. Sen om man får varan är en annan femma

Inte farten som dödar. Det är stoppen

5 198 Inlägg
2 mars 2013
Ska man pruta på en bil för 2000 kr då ska man inte köpa nåt.. den är ju iaf inte långt från skroten

10 164 Inlägg
2 mars 2013
Man kan alltid chanse med att säga vad säger du om jag säger 1500kr säger då säljaren nej så häv man fram 2000kr och så är det inge mer med det.

Men har man så tajt merd pengar så man tycker en bil för 2papp är för dyrt ne det vetetusan men saker som fälgar och dyligt kan man alltid göra så på
(om man bedömer att sitiuationen passar för det och att man ej tycker varan är värd detta) men att försöka tjata ner priset nej det är fan bara oförskämt men fråga snält kan man alltid ibland funkar det ju och då har man tjänat en liten slant.

Men i ditt fall känns det ju rätt värdelöst en 500 lapp hit eller ditt för en bil spelar ingen roll faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 mars 2013
Man kan starta trådar om vadsomhelst....

Polaren sålde sin Omega. Han hade satt 2000 i annonsen och en person ringde och började snacka, varpå polaren sa "Du får den för 500 bara du hämtar den nu." varpå den som vill köpa inte längre var intresserad. Haha, det finns alla sorter. Klart du ska pruta. Vill han/hon inte så är det ju bara hosta upp en femhunka till?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Cadillac_The_King
2 mars 2013
gamlingen skrev:
Ska man pruta på en bil för 2000 kr då ska man inte köpa nåt.. den är ju iaf inte långt från skroten

helt rätt då är man för snål för att köpa nåt

2 848 Inlägg
2 mars 2013
Jag försöker nästan alltid pruta, frånsett då det står prutat och klart, det respekterar jag, förutsatt att bilen är som säljaren sagt.

I synnerhet om bilen kostar ett par tusen så är det inte mycket att pruta på tycker jag, vad får man för ett par tusen idag? Knappt en cykel.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 mars 2013
Står det specifikt prutat & klart så är det väl så? Annars försöker jag alltid pruta men det har ju hänt att jag fått betala det fulla priset ändå.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Forummoderator
18 041 Inlägg
2 mars 2013
RD_87 skrev:
Står det specifikt prutat & klart så är det väl så? Annars försöker jag alltid pruta men det har ju hänt att jag fått betala det fulla priset ändå.

Ska pruta på en bil imorgon. Detta gör jag dock på plats. Den KAN var bättre än jag tror... Går det väl och bilen uppfyller mina krav ser ni den online till kvällen :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

370 Inlägg
2 mars 2013
epic_mazur skrev:
Lite Ove Sundberg utöver det hela:lol:

Har du inte råd att betala för det priset som säljaren angivit så får man väl hitta en annan annons?

däremot tycker jag det är OK att pruta om bilen,motorcykeln eller vad det ni ska köpa, inte stämmer med informationen som säljaren har lagt ut.  tex: Rostskadad eller om det är något fel som säljaren har missat.

Men det är jue bara min åsikt. kanske för att jag har råkat ur för så många prutare utan att dom ens har varit och kollar på bilen.

Bitter, JA, bara för att det SNÖAR UTE IGEN:lol:

what he/she said.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 mars 2013
Står det "prutat och klart" tolkar jag det som att det inte går att pruta under några omständigheter och respekterar det. Men det innebär ju också att jag skulle hoppa den bilen om inte priset stämmer överens med vad jag anser att jag kan tänka mig att betala för just den bilen. Och jag skulle aldrig heller åka någon sträcka att tala om för att titta på den heller eftersom risken att jag åker i onödan skulle vara stor om jag hittar något som motiverar att pruta. Jag tycker att det är helt OK att pruta på palts efter att ha inspekterat bilen och hittat något reellt att pruta på, t ex någon trasig strålkastare, taskig vindruta etc.

Annonser där säljaren ligger högt jämfört med snittet på bilar i 50-100k-klassen och skriver "prutat och klart", "varje gång du prutar ökar priset 5000 spänn"  osv och håller på det benhårt ligger ofta kvar länge har jag märkt. Deras bild av värdet kanske stämmer dåligt med marknadens, och då mjuknar de nog efter ett tag.

Själv sätter jag ett pris i annonsen som medger en prutmån, men man får ju förstås inte sätta det så högt att man skrämmer bort köpare heller. Svårt det där. Men på ett skrotobjekt för 2000 spänn finns väl ändå ingen anledning att pruta, antingen köper man den eller inte.
Senast redigerat av Andromeda (2 mars 2013)

Forummoderator
18 041 Inlägg
2 mars 2013
Andromeda skrev:
Står det "prutat och klart" tolkar jag det som att det inte går att pruta under några omständigheter och respekterar det. Men det innebär ju också att jag skulle hoppa den bilen om inte priset stämmer överens med vad jag anser att jag kan tänka mig att betala för just den bilen. Och jag skulle aldrig heller åka någon sträcka att tala om för att titta på den heller eftersom risken att jag åker i onödan skulle vara stor om jag hittar något som motiverar att pruta. Jag tycker att det är helt OK att pruta på palts efter att ha inspekterat bilen och hittat något reellt att pruta på, t ex någon trasig strålkastare, taskig vindruta etc.

Annonser där säljaren ligger högt jämfört med snittet på bilar i 50-100k-klassen och skriver "prutat och klart", "varje gång du prutar ökar priset 5000 spänn"  osv och håller på det benhårt ligger ofta kvar länge har jag märkt. Deras bild av värdet kanske stämmer dåligt med marknadens, och då mjuknar de nog efter ett tag.

Själv sätter jag ett pris i annonsen som medger en prutmån, men man får ju förstås inte sätta det så högt att man skrämmer bort köpare heller. Svårt det där. Men på ett skrotobjekt för 2000 spänn finns väl ändå ingen anledning att pruta, antingen köper man den eller inte.

Jag skriver aldrig PoK. Man kanske har missbedömt värdet på bilen själv? Vilket ofta är fallet med de slädar det står just PoK... Ringer det 20 pers på en timma kan man misstänka att man får det begärda priset vilket gällde min S80 jag sålde igår...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 412 Inlägg
2 mars 2013
Dieselsmurfen skrev:
Andromeda skrev:

Jag skriver aldrig PoK. Man kanske har missbedömt värdet på bilen själv? Vilket ofta är fallet med de slädar det står just PoK... Ringer det 20 pers på en timma kan man misstänka att man får det begärda priset vilket gällde min S80 jag sålde igår...

Att man har bilen ute på blocket betyder ju inte automatiskt att man måste bli av med den, utan kanske behåller den om man inte får det man tycker den är värd.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
2 mars 2013
OpelP1 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Andromeda skrev:

Att man har bilen ute på blocket betyder ju inte automatiskt att man måste bli av med den, utan kanske behåller den om man inte får det man tycker den är värd.

Tycker det är kul när folk har annonser där det står "endast intressekoll" och "billigare vid snabb affär" i samma annons. Tycker inte riktigt dom två fraserna spelar bra ihop big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

1 412 Inlägg
2 mars 2013
rickylicious skrev:
OpelP1 skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Tycker det är kul när folk har annonser där det står "endast intressekoll" och "billigare vid snabb affär" i samma annons. Tycker inte riktigt dom två fraserna spelar bra ihop big_smile

Haha! Ja det blir ju lite komiskt! big_smile

486 Inlägg
3 mars 2013
OpelP1 skrev:
rickylicious skrev:
OpelP1 skrev:

Haha! Ja det blir ju lite komiskt! big_smile

Tycker "endast intressekoll" känns oseriöst! Känns ungefär som " jag kan tänka mig att sälja den till ett bra överpris"

Sök