3719
Sök

Clio 2 1.6 16v stance projekt.

clio 2 1.6 16v stance projekt

53 395 Visningar
Projektet avslutat 6 september 2015
187 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
#101
Djo skrev:
Kevin94 skrev:
Djo skrev:

okej är nyfiken på vilken skruv du menar har du någon bild du kan vissa på? för din clio skulle bli frän med mycket lägre bak smile
Om du kikar på den här bilden http://i1058.photobucket.com/albums/t41 … lovers.jpg

Du ser att det sitter som silvriga skruvsaker på dom små fjädrarna. Dom kan man sätta där så man kan skruva högre eller lägre. tar man bort dom helt så får man ner bilen 2-3cm mer i bästa fall smile
okej men sitter fjädern fast som den ska med den borttagen?
japp smile Dom nya fjädrarna är lika som original fast dom är kortare så det är inga problem smile

10 163 Inlägg
4 juli 2013
#102
Kevin94 skrev:
Djo skrev:
Kevin94 skrev:

Om du kikar på den här bilden http://i1058.photobucket.com/albums/t41 … lovers.jpg

Du ser att det sitter som silvriga skruvsaker på dom små fjädrarna. Dom kan man sätta där så man kan skruva högre eller lägre. tar man bort dom helt så får man ner bilen 2-3cm mer i bästa fall smile
okej men sitter fjädern fast som den ska med den borttagen?
japp smile Dom nya fjädrarna är lika som original fast dom är kortare så det är inga problem smile
Okej bra det smile var bara nyfiken så att det inte blir något tokigt smile blir det någe träff i Falun till helgen vet du någe?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

187 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
#103
Djo skrev:
Kevin94 skrev:
Djo skrev:

okej men sitter fjädern fast som den ska med den borttagen?
japp smile Dom nya fjädrarna är lika som original fast dom är kortare så det är inga problem smile
Okej bra det smile var bara nyfiken så att det inte blir något tokigt smile blir det någe träff i Falun till helgen vet du någe?
okej smile

Nee vet inte faktiskt, folk är väll alltid ute men om det är någon ordnad träff har jag ingen aning om smile

948 Inlägg
5 juli 2013
#104
Jävligt pimpig jämfört med den originala smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

10 163 Inlägg
5 juli 2013
#105
Kevin94 skrev:
Djo skrev:
Kevin94 skrev:

japp smile Dom nya fjädrarna är lika som original fast dom är kortare så det är inga problem smile
Okej bra det smile var bara nyfiken så att det inte blir något tokigt smile blir det någe träff i Falun till helgen vet du någe?
okej smile

Nee vet inte faktiskt, folk är väll alltid ute men om det är någon ordnad träff har jag ingen aning om smile
Okej ja jag tänkte bara höra mig för smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

187 Inlägg
6 juli 2013
Trådstartare
#106
Rillependent skrev:
Jävligt pimpig jämfört med den originala smile
Aa smile Gör mycket med fälgar och sänkning smile

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
15 juli 2013
#107
Vill du inte komam och ställa ut denna på MidNightMeet i gteborg? Söker lite Stance bilar nämligen

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

187 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#108
Ziggs skrev:
Vill du inte komam och ställa ut denna på MidNightMeet i gteborg? Söker lite Stance bilar nämligen
Det skulle va grymt kul:) Men dock nog en för lång bit att åka ända till göteborg från falun/dalarna "/

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
15 juli 2013
#109
Jag åkte 112 mil toltalt 228mil båda vägarna för att ställa ut min RX8. Och den drar 1.6 långkörning smile Så de handlar bara om vilja smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

187 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
#110
Ziggs skrev:
Jag åkte 112 mil toltalt 228mil båda vägarna för att ställa ut min RX8. Och den drar 1.6 långkörning smile Så de handlar bara om vilja smile
Vad snackar vi om för utställning? Är det i en hall eller står dom ute osv? smile

948 Inlägg
15 juli 2013
#111
Kevin94 skrev:
Ziggs skrev:
Jag åkte 112 mil toltalt 228mil båda vägarna för att ställa ut min RX8. Och den drar 1.6 långkörning smile Så de handlar bara om vilja smile
Vad snackar vi om för utställning? Är det i en hall eller står dom ute osv? smile
För fan Kevin, in i bilen och kör bara! big_smile sånt här tackar man inte nej till! Jag hade kört med en gång! lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
15 juli 2013
#112
Rillependent skrev:
Kevin94 skrev:
Ziggs skrev:
Jag åkte 112 mil toltalt 228mil båda vägarna för att ställa ut min RX8. Och den drar 1.6 långkörning smile Så de handlar bara om vilja smile
Vad snackar vi om för utställning? Är det i en hall eller står dom ute osv? smile
För fan Kevin, in i bilen och kör bara! big_smile sånt här tackar man inte nej till! Jag hade kört med en gång! lol
Och där sköt du dig själv i foten! Bra, då ses vi på lördag? wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
15 juli 2013
#113
ToXtreme skrev:
Rillependent skrev:
Kevin94 skrev:

Vad snackar vi om för utställning? Är det i en hall eller står dom ute osv? smile
För fan Kevin, in i bilen och kör bara! big_smile sånt här tackar man inte nej till! Jag hade kört med en gång! lol
Och där sköt du dig själv i foten! Bra, då ses vi på lördag? wink
Haha min är inte värdig att klassas som stancead med de fälgarna jag har nu.. Hade skämts, ett par andra fälgar och jag hade varit där redan sad lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
15 juli 2013
#114
Vad var det för bultcirkel du hade? tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
16 juli 2013
#115
ToXtreme skrev:
Vad var det för bultcirkel du hade? tongue
Exakt samma som Kevin wink

4/100
60.1mm
ET 36

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
16 juli 2013
#116
MidNightMeet är göteborgs största bilutställlning och bilträff. Vi fyllde alal utställningplatser sist och hade ca 2000 besökare. Hela eventet sponsrars av Pimpstars. Och de kommer sändas via interner live. Även lite MC shower osv kommer såklart att finnas. www.midnightmeet.se


GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

187 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#117
Aafan man blir sugen att dra ner. Jag har alltid velat ställa ut en bil trodde dock inte att den jag har nu skulle vara intressant. Dock så är ju inte min bil klar, solfilm, spacers och sänka mer bak som inte går om jag inte kapar fjädrarna men att kapa det går ju alltid att fixa dock.. Sen kostar det ju en slant att ta sig ner till Göteborg och sen ta in på något hotell då att åka allt på en dag blir nog lite jobbigt, så pengarna begränsar en del "/

Ziggs: Det blir ingen utställning i Stockholm eller runt om där i snar framtid?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
16 juli 2013
#118
Vist de blir ju en peng. Näår jjag åker en bit så tar jag med någon polare osv. Då kan man vara några stycken och ta in på ett vandrarhem eller liknande.
Stockholm har jag dålig koll på. Åker oftast bara på utställningar jag blir inbjuden till. Eller dom innom 30 mil. Rx8 drar j u1.6l/milen.

Hör av dig om du ångrar dig smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

187 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#119
Ziggs skrev:
Vist de blir ju en peng. Näår jjag åker en bit så tar jag med någon polare osv. Då kan man vara några stycken och ta in på ett vandrarhem eller liknande.
Stockholm har jag dålig koll på. Åker oftast bara på utställningar jag blir inbjuden till. Eller dom innom 30 mil. Rx8 drar j u1.6l/milen.

Hör av dig om du ångrar dig smile
1,6l/milen yikes Det är inte illa!! wink Hur kan det komma sig? Är det så original eller har du trimmat?

Känns så dumt att inte dra ner men är man en fattig student så svider det ibland... "/

Förstår att du inte orkar ha koll på mig men om det dyker upp nått i framtiden
och du behöver folk till tex någon utställning osv så är det bara att du hör av dig här i projektet eller via pm smile

105 Inlägg
16 juli 2013
#120
Kevin94 skrev:
Ziggs skrev:
Vist de blir ju en peng. Näår jjag åker en bit så tar jag med någon polare osv. Då kan man vara några stycken och ta in på ett vandrarhem eller liknande.
Stockholm har jag dålig koll på. Åker oftast bara på utställningar jag blir inbjuden till. Eller dom innom 30 mil. Rx8 drar j u1.6l/milen.

Hör av dig om du ångrar dig smile
1,6l/milen yikes Det är inte illa!! wink Hur kan det komma sig? Är det så original eller har du trimmat?

Känns så dumt att inte dra ner men är man en fattig student så svider det ibland... "/

Förstår att du inte orkar ha koll på mig men om det dyker upp nått i framtiden
och du behöver folk till tex någon utställning osv så är det bara att du hör av dig här i projektet eller via pm smile
pannkaks motor(wankel)... varvar som ilskna bin o drar där efter sås som topfuel bilar wink



Sök