Tjenarehär kommer det en liten uppdate. har inte gjort så mycket förutom bytt en länkarms bussning som var tok slut. men måste nog byta andra sidan oxå. märkte att det klonka när vi var på väg till uppsala träffen.
har oxå varit för bli på fastcar och fixat en ny dekal (kommer på bild )
Sämsta man kan göra är att spontan shoppa kl 3 på kvällen. (Y)
här kommer lite bilder.
börjar med det här lila paket
från ridetech. vad kan det innehålla?
något från hks
en turbo timer
(har inte kopplat in den än) kommer installations guide här med bilder och allt när det är klart.
nya dekalen från fastcar. tack så himla mycket. den dekalen gjorde mycket för utsidan av bilen
Nu kommer det lite bilder från länkarms bussnings bytet:
jag är väl inte ensam på att se att den är tok slut?
av med hjulet.
ur med drivknuten och tre 13 skruvar i länkarmen vid spindeln. sen sedan är det bara att släppa på två 18 bultar så ska det bara vara att rycka ut länkarmen.
nu är den ute. jag har inte pressat ur bussningen än. den ramla ur när jag fick ut den. så metall ringen sitter fortfarande kvar så den fick jag pressa ur och sen i med den nya.
sådär i pressad och klar för att sätta tbx. allt detta på 30 min
(men som sagt tror andra har gått oxå för det klonkar fortfarande)
har inte hänt så mycket på motorn. försöker hitta rätt bultar som passar i hållen där växellådan ska sitta så jag får upp den i stativet. när det är fixat då blir det skruva skruva skruva.
satt och kolla på ett stroker kit från motornord. lite dyrt men vad ska man göra om man vill ha så mycket hästar i bilen
Hej så länge