3523
Sök

Vibrationer fram när jag bromsar

55 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Som sagt så Vibrerar det väldigt mycket i ratten när jag bromsar från 60 och uppåt. Har bytt bromsar och klossar fram för 4 månaders sen.

BE*CE
419 Inlägg
5 mars 2013
När började du känna att det va vibrationer när du bromsar? Va de mycket snö ute då eller så?? Skulle tippa på att det är skivorna som har slagit sig pga för snabb nerkylning hade det problemet på min V70 förut

Volvo R racing

55 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
ok! Ingen snö men "varmt" på dagen och minus på natten.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
5 mars 2013
Vad köpte du för bromsar när du bytte?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

55 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Det är en bmw e39 och bromsarna jag köpte var av märket brembo.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
5 mars 2013
beqq skrev:
Det är en bmw e39 och bromsarna jag köpte var av märket brembo.

Okej. Dom bromsskivorna bör inte slå sig så farligt lm du inte har kört extremt hårt.
Så då brukar dåliga spindelleder vara orsaken till att det vibrerar när du bromsar.
Bromsskivorna är säkert lite ojämna, men det bör du inte känna med en frisk framvagn på en e39.

55 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Okej! den har trots allt gått 32000mil :p, är det något man kan köra ett tag med? eller bör det åtgärdas direkt? har nämligen inte tänkt på att lägga mer pengar på den och istället inhandla en ny. Men låt säga 1 månad att köra som den är?
Senast redigerat av beqq (5 mars 2013)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
5 mars 2013
beqq skrev:
Okej! den har trots allt gått 32000mil :p, är det något man kan köra ett tag med? eller bör det åtgärdas direkt? har nämligen inte tänkt på att lägga mer pengar på den och istället inhandla en ny. Men låt säga 1 månad att köra som den är?

Ja är det bara lite vibrationer är det nog ingen fara. Visst det är ju något som är dåligt men det finns dom som kör 1000-tals mil med vibrationer vid bromsning.
Men du kan ju hissa upp den och känna på hjulen så att det inte sitter helt löst på grund av nån dålig led.

Sök