2915
Sök

Volvo v70 -01/ bränsleproblem

2 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Jag blir galen på min volvo v70n 2,4 -01...

Om jag låter bilen stå över natten med mindre än 10 liter i tanken så vill den inte starta dagen efter... Då brukar jag hälla i 1dl bränsle i tanken och då startar den minsann utan problem! 1 dl, hur kan det göra så stor skillnad?

Inte nog med det.. Idag när jag var på väg till jobbet så TVÄR DÖR bilen helt utan förvarningar mitt i RONDELLEN!!!!
I vild panik försöker jag starta om den igen men givetvis vill den inte göra som jag vill.. efter 1 minuts väntan så startar den utan problem och går att köra med i 100 meter (hur fint som helst) tills den väljer att tvär dö (dö utan förvarning) igen!

Vad är det för fel på min bil? Den rycker ingenting och har inget annat konstigt för sig förutom detta...
den blöddrar väääldigt lite på tomgång... startar alltid om det finns mer än 10 liter i tanken och brukar vanligtvis aldrig dö under körning!

Låter det som bränslepumpen? Jag har vridit på nyckeln och jag hör att den pumpar.. kan det ändå vara den?

54 Inlägg
8 mars 2013
Där sitter två pumpar så den ena fungerar troligtvis inte, kör med mer bränsle i det blir billigast....

1 330 Inlägg
9 mars 2013
Norpan12 skrev:
Där sitter två pumpar så den ena fungerar troligtvis inte, kör med mer bränsle i det blir billigast....

Vet du vart dom  sitter pumparna ? smile

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
9 mars 2013
din bil sitter på två pumpar, en förpump och en enskilld pump..
förpumpen sitter i tanken, och den enskillda pumpen brukar sitta under bilen (om du har någon)
låter ändå som förpumpen.. kolla soppa filtret oxå..

hadde exakt samma fel på vår bil..

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

54 Inlägg
9 mars 2013
Pumparna sitter i tanken en på varje sida.
Det är två för att tanken skall kunna tömmas.

Sök