3215
Sök

Volvo 740 gl 87:a lägger av

5 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
jag har en 740 gl 87:a som startar och går ett tag, sen tvär dör den,alla lampor på intrument brädan lyser fortfarande men motorn dör. Får den vara av i 1-2 min så startar den igen och går några hundra meter till sen händer samma sak igen. jag tycker även att den luktar bensin när man gasar. tändspolen är bytt idag och problem återstår, står den på tomgång så dör den snabbare. på luftmassamätaren är det en spricka tror ni att de kan vara felet eller har de med soppa relät att göra ?

54 Inlägg
9 mars 2013
vad händer om du kopplar ur lmm? Blir det nån skillnad?

Dåliga lödningar i reläna e vanliga, kan vara det. Byt den kostar nån tia på skroten.

Du verkar ju få soppa i cylindern men ingen gnista (haru kollat?) i o med att det luktar bensin.
Du har bytt tändspolen men fungerar tändmodulen som den ska?

Har liknande problerm på en volvo 460 som jag inte luskat ut ännu kommer du på vad felet är så posta gärna smile

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
10 mars 2013
koppla bort LMM och blir det ingen skillnad så e de LMM som e kass..
kan ju oxå vara

tjuvluft?
tändningen?
pumpen går ojämt?
soppa relät?
skit/fuktigt fördelarlock?
tomgångsmotorn?
kallstartsgivaren som sänder felaktiga värden till kallstartspridaren?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

5 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
Japp provade att koppla ut lmm och då gick han ännu jävligare, tuggade sig fram nästan osv. Har inte kollat några andra delar alls, men ska prova byta relät och se vad som händer. Nu tycker jag bil jäveln går ännu sämre än innan. Seg startad och går MAX 100 meter sen sten dör, sen är han svår startad efter. Innan krongla den bara när motor gick upp i temp, nu behöver inte ens bilen bli varm?

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
10 mars 2013
hmm.. felsök!

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Sök