NU JÄVLAR HÄNDER DET GREJER! har blivit färdig med allt färgande på karossen! nu återstår 3 lager klarlack sen blir skiten fast monterad och då sätter jag igång med bågen och kabelhärva! har fått hem avgassystemet, blir lite pyssel med anpassning men det löser sig
ber om ursäkt för de dåliga bilderna... telefonen dog och var tvungen att fota med en klumpig Ipad..
Fan va kul att ni båda gillar mitt projekt! Min projekt tråd hade dött lite kände jag, men nu fick jag genast upp hoppet att fortsätta!!
Dom är inte ensamma! Läser när jag har tid att kika och det blir grymt!
Fan va roligt att ni gillar det!! känns riktigt roligt att ni verkligen gillar det jag använder så mycket av min fritid på! får ingen feedback av andra än ni som skriver till mig här i tråden då jag inte är 18år, och inte kan visa upp bilen för svenska folket i 6 månader framöver! Tack!
Fan va kul att ni båda gillar mitt projekt! Min projekt tråd hade dött lite kände jag, men nu fick jag genast upp hoppet att fortsätta!!
Dom är inte ensamma! Läser när jag har tid att kika och det blir grymt!
Fan va roligt att ni gillar det!! känns riktigt roligt att ni verkligen gillar det jag använder så mycket av min fritid på! får ingen feedback av andra än ni som skriver till mig här i tråden då jag inte är 18år, och inte kan visa upp bilen för svenska folket i 6 månader framöver! Tack!
Även efter du blivit 18 så är det kul med garaget, man märker verkligen hur motivationen höjs av kommentarer och feedback!
Har fått en del oväntat jobb, tanken läckte, packning på bromscylinder-höger bak gav upp, mitt nya avgassystemet som gjort för original bubblor satt på tok för lågt för min sänkta buggy. så där fick det bli en jävla massa passande och svetsande här har ni lite bilder på plåt bitarna jag bytte ut där den läckte skar upp en lapp i översidan och rensade tanken efter svetsningen var färdig, svetsade sedan igen luckan
här ser ni avgassystemet när det var för lågt. "innan jag svetsade om i utblåset"
Hmm ser inte direkt optimalt ut när det gäller markfrigång! Finns det ingen bättre lösning? Måste ju gå och bygga bättre avgas? ^^
Som sagt Beach buggyn är väldigt sänkt.. Jag misstänker också att den kommer skrapa på vid farthinder mm. målet var att lyfta ljuddämparen från marken och få den närmre bilen. och det lyckades.. men undersidan av blocken sitter i ungefär samma höjd, man kanske ser bättre på denna bilden
Hmm ser inte direkt optimalt ut när det gäller markfrigång! Finns det ingen bättre lösning? Måste ju gå och bygga bättre avgas? ^^
Som sagt Beach buggyn är väldigt sänkt.. Jag misstänker också att den kommer skrapa på vid farthinder mm. målet var att lyfta ljuddämparen från marken och få den närmre bilen. och det lyckades.. men undersidan av blocken sitter i ungefär samma höjd, man kanske ser bättre på denna bilden http://www1.garaget.org/gallery/images/189/188234/188234-dfa3d158d3c66a10d65f1e17fddb09be.jpg
Tänk bara på att blocket är inte lika långt bak så vid backe hamnar ljud dämparen mycket längre ned än blocket! ^^
Som sagt Beach buggyn är väldigt sänkt.. Jag misstänker också att den kommer skrapa på vid farthinder mm. målet var att lyfta ljuddämparen från marken och få den närmre bilen. och det lyckades.. men undersidan av blocken sitter i ungefär samma höjd, man kanske ser bättre på denna bilden http://www1.garaget.org/gallery/images/189/188234/188234-dfa3d158d3c66a10d65f1e17fddb09be.jpg
Tänk bara på att blocket är inte lika långt bak så vid backe hamnar ljud dämparen mycket längre ned än blocket! ^^
jag förstår! men ser inte riktigt andra möjligheter får köra snett och sakta uppför farthinder antar jag!