2903
Sök

Caddy med dieselvärmare, mont fjärr?

93 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Kommer snart att få min caddy -07 den har  dieselvärmare. Men den saknar tidur alt fjärr till att starta den på.
Är det något man kan fixa?

1 265 Inlägg
17 mars 2013
Går att köpa till kabelsats för tidur i hytten tror de gick på 5000kr

93 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
du vet inte om de finns att montera någon slags sändare, för att kunna ha en fjärr? läst lite om de, å det verkar vara en "strömbrytare" som slår till.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 mars 2013
Beror på vad det är för värmare.
Är styrningen analog så går det med en universal fjärrstyrning för att starta den, men iom att den saknar tidur eller annan styrning så lär det vara en tillsatsvärmare och inte en parkeringsvärmare vilket i sin tur betyder att det saknas cirkulationspump och fläktstyrning, så det måste kopplas in också och då är det enklare att köpa en OEM-tillbehörssats.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

1 265 Inlägg
17 mars 2013
De är en Hjälpvärmare, men de går att ordna tidur till dom också minns jag rätt så har vi inte satt dit nått annat än kablaget och tiduret när vi monterat

835 Inlägg
18 mars 2013
Det beror ju på om det sitter pump från början på den, jag har aldrig satt värmare på en nyare Caddy så jag vet inte säkert, men jag misstänker att det inte sitter pump på den då den endast arbetar med motorn igång och under vissa förutsättningar.
Ingen av de olika tillsatsvärmare som jag satt har haft cirkulationspump från början utan det har följt med i konverteringssatsen för att uppgradera till parkeringsvärmare.
joakim89 skrev:
De är en Hjälpvärmare, men de går att ordna tidur till dom också minns jag rätt så har vi inte satt dit nått annat än kablaget och tiduret när vi monterat

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

1 265 Inlägg
18 mars 2013
Tänkte mest på dom färdigmonterade hjälpvärmarna, som är monterade från fabrik. har för mig att dom har färdigt

Swedenrockers skrev:
Det beror ju på om det sitter pump från början på den, jag har aldrig satt värmare på en nyare Caddy så jag vet inte säkert, men jag misstänker att det inte sitter pump på den då den endast arbetar med motorn igång och under vissa förutsättningar.
Ingen av de olika tillsatsvärmare som jag satt har haft cirkulationspump från början utan det har följt med i konverteringssatsen för att uppgradera till parkeringsvärmare.
joakim89 skrev:

835 Inlägg
18 mars 2013
Mmm, vi menar troligtvis samma, fast jag säger tillsatsvärmare och du säger hjälpvärmare. Den kallas även för stödvärmare. I min värld är en tillsatsvärmare monterad pga att dagens energieffektiva motorer lämnar så lite restvärme att det knappt räcker för att värma kupén under körning. Den arbetar med motorn igång, när generatorn laddar, det är under +5C° och motorn har en kylvattentemperatur under +60C°.
Jag har nästintill bara arbetat med Webasto och om det är en Thermo Top Z så saknar den cirkulationspump medans en Thermo Top C eller E har det.
joakim89 skrev:
Tänkte mest på dom färdigmonterade hjälpvärmarna, som är monterade från fabrik. har för mig att dom har färdigt

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

1 265 Inlägg
18 mars 2013
Jo vi menar samma sak, Nu blev jag faktiskt osäker? Har för mig att vagen hade dom färdigt.
Men de är 3-4år sen jag montera senast så kan komma ihåg fel

Swedenrockers skrev:
Mmm, vi menar troligtvis samma, fast jag säger tillsatsvärmare och du säger hjälpvärmare. Den kallas även för stödvärmare. I min värld är en tillsatsvärmare monterad pga att dagens energieffektiva motorer lämnar så lite restvärme att det knappt räcker för att värma kupén under körning. Den arbetar med motorn igång, när generatorn laddar, det är under +5C° och motorn har en kylvattentemperatur under +60C°.
Jag har nästintill bara arbetat med Webasto och om det är en Thermo Top Z så saknar den cirkulationspump medans en Thermo Top C eller E har det.
joakim89 skrev:

835 Inlägg
18 mars 2013
Det är ännu längre sen jag satte värmare i en Caddy wink Men till Ts kan vi säga att det står att läsa på dekalen i motorutrymmet om det är en Thermo Top C/E/Z eller så är det en Eber och då vet iaf jag inte öht.
joakim89 skrev:
Jo vi menar samma sak, Nu blev jag faktiskt osäker? Har för mig att vagen hade dom färdigt.
Men de är 3-4år sen jag montera senast så kan komma ihåg fel

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

93 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
har fått olika priser..

för telefon 7990kr monterar och klart
för fjärr: 5675kr monterat och klart

känns som jag kan skippa de, när det är så SATAS dyrt för lite bekvämligtligt:)

men någon som vet vad frontbåge är på tyska?

835 Inlägg
22 mars 2013
Kan du inte kolla vad du har för värmare då och kanske komplettera den med en universalfjärrstyrning, cirkulationspump och relä till kupéfläkten?
berne88 skrev:
har fått olika priser..

för telefon 7990kr monterar och klart
för fjärr: 5675kr monterat och klart

känns som jag kan skippa de, när det är så SATAS dyrt för lite bekvämligtligt:)

men någon som vet vad frontbåge är på tyska?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök