20 mars 2013
Trådstartare
Tack för svar.
Förra bilen bytte vi olja och spolade lådan var 3000de mil och tänker göra det på nya med. Fattar inte heller varför det inte finns intervall på det för privatpersoner? Taxi byter ju på 3000, därför vi gör det med för att vara på säkra sidan. Har ni nån aning om vad det kan kosta att slänga in en oljekylare till lådan?
Finns det nåt bra att tänka på vid körning med släp då man har automatlåda för att skona den? Det jag upplever är ju att en automatlåda gärna spelar mellan två växlar i uppförsbackar istället för att ligga och dra på lite lägre varv konstant. Ska man låta lådan hålla på så satt den går på de varv den själv vill eller ska man gå över på ''manuell'' och låta den ligga på en växel som känns bra? Samtidigt känns det ju som att den håller på växlar upp och ner för en anledning? Hur mycket påfrestas lådan av att hålla på så jämfört med att man låser den på en växel om det är en lång dryg backe?
Saab 9-5 AERO kombi