3878
Sök

Volvo 740 -87 går fett, hela avgasröret fullt med bensin!?

119 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#1
Tjena har en volvo 740 från 87 med en extrem hör bränsleförbrukning och imorse när jag skulle till jobbet så starta den först sen dog den sedan  så starta den igen och gick när jag höll den runt 2000 varv sedan efter det så kände jag en bränd doft som kom från katalysatorn, kollade sedan bakom bilen och snön bakom var helt svart. Bilen har inte heller gått på alla cylindrar när den är kall och insugspackningen va dränkt av bensin.

Var kan felet vara för nåt? Behöver nå tips om vad som kan vara fel mvh anton


pim_pim
19 mars 2013
#2
insprut eller förgasare ?

119 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#3
B230f motor glömde skriva det alltså så är det en insprutare smile


235 Inlägg
19 mars 2013
#4
Backventilen. Sitter på bränslerailen eller väldigt nära den. Kommer ej ihåg exakt.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

119 Inlägg
6 738 Inlägg
19 mars 2013
#6
tror han menar den som sitter längst ut på spridarbryggan tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

235 Inlägg
19 mars 2013
#7
Kommer ej ihåg exakt. En vakuumstyrd liten ventil iaf. Om du vet vart returledningen sitter så kommer du hitta den vid insuget nånstans. Sitter med telen så ja har svårt å lägga upp en bild :p kolla på oljestickan också om det är bensin i motorn.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

6 738 Inlägg
19 mars 2013
#8
KinazzZ skrev:
Kommer ej ihåg exakt. En vakuumstyrd liten ventil iaf. Om du vet vart returledningen sitter så kommer du hitta den vid insuget nånstans. Sitter med telen så ja har svårt å lägga upp en bild :p kolla på oljestickan också om det är bensin i motorn.

ja kan ordna en bild te honom smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 738 Inlägg
19 mars 2013
#9
den som det står ordinarie regulator är det tongue
http://www.misab.se/etanol4.jpg

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

235 Inlägg
19 mars 2013
#10
Henkix skrev:
den som det står ordinarie regulator är det tongue
http://www.misab.se/etanol4.jpg

Japp den är det!

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

119 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#11
Men spridarna måste väl endå öppnas för att det ska komma in sås i cylindrarna? Vad har de då mee den att göra? smile


6 738 Inlägg
19 mars 2013
#12
anton966 skrev:
Men spridarna måste väl endå öppnas för att det ska komma in sås i cylindrarna? Vad har de då mee den att göra? smile

ifall den har hängt sej så kan inte bensinen komma till returledningen o tillbaka i tanken utan då tvingas bensinen in i motorn. tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

235 Inlägg
19 mars 2013
#13
Spridarna öpnnar sig. Men överflödet skickas aldrig tillbaka varpå den matar in allt som kommer fram.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

119 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#14
Okej men ska kolla den ventilen imorgon tack för svar smile


119 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#15
Kallstartgivaren da? Kan de va nåt mee den?


6 738 Inlägg
20 mars 2013
#16
javisst kan de vara den som jävlas tongue
dock tycker jag det låter troligast att det är den där ventilen. ta bort retur slangen från den o kolla om de kommer nån bensin där smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

119 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#17
Bytte hela fuelrail med spridare, ventil osv... Och nu startar den och går men den går inte på alla cylindrar, kan de va nån ventil som e dålig? Ser inte ut att vara nån bensin i oljan i alla fall smile


4 670 Inlägg
20 mars 2013
#18
komptest?


119 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#19
Komptest blir det till att göra under morgondagen


235 Inlägg
20 mars 2013
#20
Den har ju blivit dränkt. Inte bara sur. De kan ta en stund innan den går normalt sen rekomenderar jag tändstiftbyte när den börjar gå bättre. Då antar jag att du hade tur. Den 945an ja lagade på jobbet hade motorn full i bensin :p den gick inte ordentligt på ett par dagar (kort körning) sen när bränslet förångats/förbrännts byttes stiften. Sen gick den som den skulle.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!


Sök