3569
Sök

Rödljusrace

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
9 juni 2008
Gamla skolådevolvos (kombis) gillar att bli piskade, dom tror väl att Magnumen är slö för att den ser så stor ut. smile

61 Inlägg
9 juni 2008
FL3JM skrev:
Gamla skolådevolvos (kombis) gillar att bli piskade, dom tror väl att Magnumen är slö för att den ser så stor ut. smile

Den är väl slö.

998 Inlägg
9 juni 2008
Det roligaste jag har varit med om vid ett rödljus var i malmö när tre unga killar kommer upp med en ny BMW M3 och gasar och tittar på min volvo 850, jag gasar lite och tittar på dom och bara ler, dom gasar ännu mer, sen slår det om till grönt jag gasar i väg och dom står kvar kärring stopp. Jävlar vad jag garva åt dom när dom kom till nästa röd ljus, där jag svängde vänster.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
9 juni 2008
Decibel skrev:
Brukar inte bry mig så mycket vad som dyker upp.

60% växlar bort sig på första 50 meterna och gör en "Lucky Luke" (ratata, varvstopp tongue )
25% spinner bort sig i en enhjulare
5% hade tur och lyckas komma iväg en bit då deras kärra var automatväxlad och diffad

Resterande 10% kan köra, har en bil dom vet hur den agerar, och där spelar det fanimej ingen roll vad det är, för kan man köra, då har du motstånd närapå oavsett vad du själv kör. (inom rimliga gränser).

Så sant som det är sagt!

Sump Runk Rätt O Slätt!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 juni 2008
Lekte lite mot en Audi A3 1,8t på motorvägen Falun-Borlänge bara någon dag efter att jag hade köpt 9-3an. Vet att 9-3an inte är särskillt vass, men kul var det iaf, för han i Audin verkade tro att han hade mer motor och skulle förbi mig strax efter ICA-rondellen i Borlänge, men icke sa nicke, självklart blev han en bit efter men kom ikapp mig efter några hundra meter (jag höll 90 på den lilla sträcka där det är 90) men när det blev 110 så gav jag på fullt och kom ikapp honom, la mig brevid och börjadet hetsa. Självklart skulle han då dra ifrån mig igen men det gick inge vidare, fanns mer motor i Saaben helt enkelt. tongue

Ett annat roligt race var förra sommaren när man hade ganska så nytt kort och var ute å lekte med pappas firmabil, en Renault Kangoo (förvånansvärt pigg med den lilla motorn) och kom till ett rödljus här i Falun. Brevid mig rullar det då upp en Mercedes E55 AMG, varvade Kangoon lite och retades, killen i Mercan var inte sen att hänga på och när det slog om till grönt drog han iväg som f-n, dom första 100 metrarna, sen hamnade han bakom en bil och jag kunde sakta glida om. tongue

Annars är det alltid lika kul att åka fulbil och ligga och hetsa folk på motorvägen, gärna om dom kör lite nyare värre bilar. Ofta blir man såklart frånåkt då men kul är det iaf. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
26 juni 2008
Tjena, har tyvärr inte tagit kortet ännu, men när jag brukar övningsköra så med fars Volvo v70 2.5se , så händer det att jag brukar gasa på bra vid rödlyserna, bara för att se om det blir nåra sura miner när dom ser övningkörnings skylten., smile

förra veckan dök det upp en Bmw 320 med en medelålders man i som hade legat en bra bit efter mig och tryckt i baken, så vid rödlyset så stog vi och små varva lite lätt och sen slog det om och jag varvade på,smile

otroligt att en v70 går så bra vid fullgas attackt ner till rödmakering, nu vill jag ha kortet verkligen.

Hade gött  cool

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

5 089 Inlägg
26 juni 2008
Hände mig en pinsam sak en gång(för vi vågar väll berätta egna misstag). stod ett par tyffa typer med en jätteslö bil å ville rejsa. och när det skulle bäras iväg så stod min bil bara å varvade... ingen växel i.... lite pinsamt när dom bara skrattade när jag väl kom förbi dom big_smile

\Lindgren

Livsnjutare
403 Inlägg
26 juni 2008
en gång brevid ullevi, så stog jag o tjejen vi röljus så kom det två blondiner brevis oss i någon småbil, hon föraren kollade på mig och jag förstod direkt vad som var på gång. jag tryckte plattan i botten, och drog dom med nöd o näppe (min var orginal då) tjejen blev lite sur, eftersom jag "räjjsade mot en annan tjej". haha:P

Gta Iv 31april

465 Inlägg
26 juni 2008
_JLarsson skrev:
Tjena, har tyvärr inte tagit kortet ännu, men när jag brukar övningsköra så med fars Volvo v70 2.5se , så händer det att jag brukar gasa på bra vid rödlyserna, bara för att se om det blir nåra sura miner när dom ser övningkörnings skylten., smile

förra veckan dök det upp en Bmw 320 med en medelålders man i som hade legat en bra bit efter mig och tryckt i baken, så vid rödlyset så stog vi och små varva lite lätt och sen slog det om och jag varvade på,smile

otroligt att en v70 går så bra vid fullgas attackt ner till rödmakering, nu vill jag ha kortet verkligen.

Hade gött  cool

tufft;) race med farsans v70 med övningskörskylt;)

211 Inlägg
26 juni 2008
Jag och polaren var på väg hem i min 240 DL, så blev det rött och vi fick en c30 t5 brevid oss.. Det första jag gjorde när det blev grönt var att hoppa av kopplingen och upp på varvstoppet. Låg där ett tag tills han var brevid mig, han såg ut att ha riktigt kul för han bara skratade åt oss. Sen la jag i 2an och drog, han hängde på när jag kom upp i 98kmh gick stoppet in igen och jag låg där ett tag, sen drog han iväg fort som tusan.

Efter någon mil kom jag i kapp honom. Då körde vi om honom på 2an, också då på varvstopet big_smile

252 Inlägg
26 juni 2008
Finns inget roligare än att rycka fram en halvmeter utan att det har blivit grönt.
Speciellt roligt att tagga upp nån snorunge som är ute och kör med för dagen nya trimmet. Mopeder med "pumpgas" är speciellt roliga att lämna i ett rökmoln cool

//Janne

a.k.a aLan.
281 Inlägg
27 juni 2008
roligaste måste ha varit när jag gled upp brevid en buss med min morsas skoda felicia, varvade lite för skojjs skull, så drog bussjäveln mig haha.. tongue

hej
291 Inlägg
27 juni 2008
jag har vunnit, VARENDA start med forden. bör väl säga allt? wink

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 juni 2008
Rejs å rejs.. Satt halvtrött i min Primera en tidig morgon efter ha sovit hos tjejen jag hade då. Hade nyss kört henne till jobbet och var på väg hem till hennes lya för lite mer sömn.
Anyway, satt och torkade av lite damm på ratten där jag stod bakom en Mercedes C-klass och råkade komma åt tutan! SKKRRRIIK!!! sa det och mercan stack! RÄTT UT vid rött ljus! Jävla tur att det var otroligt dåligt med trafik.. hmm
Jag tog en annan väg sen, ifall att.

Men nu för tiden blir det inga rejs direkt. Har växt ifrån det lite.
Men det är kul att se en del kaxiga ungdomar i nån tejptrimmad japs, som försöker tagga en och varvar lite. Klart som fan man lägger i neutral och varvar lite tillbaks. Sen när dom sticker och man bara glider ut i korsningen är kul.. big_smile
Har hänt mer än en gång att bylingen har stått längre fram.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
174 Inlägg
27 juni 2008
WasteGate skrev:
Gymmaste racet måste varit då jag precis tagit körkort..
Opel Ascona 2.0I med massor trim, säkert 490 hästar.. Öppet luftfilter osv..
Men i alla fall, jag mötte en M5a på motorvägen och vände direkt, fick köra mot
filerna ett tag för att kunna köra av på påfarten, för att sedan köra upp på hans
påfart, sen ettan, tvåan, trean, den gjorde ca 200 på trean, med NOS, å jag susade förbi honom i kanske 254 blås!! hehe tänkte jag!
Sen när jag e uppe i nästan 300 åker jag förbi en MC snut så jag får jag,
iskallt drar jag handbromsen och får sladd så bilen slår runt, å slänger i backen, FULL GAS, NOS å jag backar sedan ifrån honom!

Det var en liten berättelse från mitt rejs, när jag var 18 och hade MONSTER Opel..

En gång körde jag i en miljon kmh!

8 197 Inlägg
27 juni 2008
steifan skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Men han i 740'n blev bra arg. Åkte och pekade finger och grejer... Dålig förlorare? roll Kan väl inte jag hjälpa att hans bil är seg..

Haha smile Fick han däng av mercan också?

Ja, självklart! Det var en 2,3E. smile

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
27 juni 2008
WasteGate skrev:
filerna ett tag för att kunna köra av på påfarten, för att sedan köra upp på hans
påfart, sen ettan, tvåan, trean, den gjorde ca 200 på trean, med NOS, å jag susade förbi honom i kanske 254 blås!! hehe tänkte jag!
iskallt drar jag handbromsen och får sladd så bilen slår runt, å slänger i backen, FULL GAS, NOS å jag backar sedan ifrån honom!

Det var en liten berättelse från mitt rejs, när jag var 18 och hade MONSTER Opel..

Liiite för mycket tv-spel där alltså.. lol

-Sir Jackie Stewart

fälg fantast
1 086 Inlägg
27 juni 2008
WasteGate skrev:

HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAH HAHAHAHHAHA TACK FÖR ATT DU FICK MIG ATT SKRATTA GOTT; TUSEN TACK HAHAHAHAHHA DIGGAR DIG TILL TUSEN

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Mångsysslare
303 Inlägg
27 juni 2008
Har fått lite röljus race då och då , kommer i håg speciellt 1 gång då de kom upp en gul stor och JÄTTE ful raggarbil med ca 7-8 raggare i som alla gapade å skrek ( eddie meduza på högsta volym ) dom sänkte stereon och gasa för lite race , ojojoj tänkte ja LÄTT för bakom ratten satt en stor tjej visade de sig !!!!
de blev gönt släppte upp kopplingen och iväg bar de med ett hjulspin  1an och 2 an lika så , titta till vlite snabbt och VA I HELVETE , den ligger kvar breve !! sen gasade hon  och jävlar va den stora bilen gick , efter de tar ja de mycket varsamt med raggarbilar !!!
stannade på en parkering lite längre fram( blev mycket nyfiken ) de visade sig vara 450 + hk i den och sj hade ja en 850 turbo chippad och 3" ,

1 963 Inlägg
27 juni 2008
Inga rödljus rejs för mig fick kärringstopp mot en buss eller va de nu va så ja skiter i de nu haha! Sen kraffsar den bara ändå =/ Har blivit några rejs annars från circa 50 och uppåt och har hittils inte förlorat något..

Men are not born - Men are made

Sök