2894
Sök

Segstartad vw caddy 1.9d HJÄÄÄÄLP

515 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#1
Hallå, har en Vw Caddy pickup 1.9D som är riktigt svårstartad när den stått över natten.
Sitter nästintill nya glödstift i, och lampan till glödningen slocknar när den ska.
Ägaren innan sa att om man har i motorvärmarkabeln så startar den lätt på morgonen, och den startar lätt om man väl fått igång den.
I värsta fall brukar jag få rulla igång den om den inte går på starten. Någon som varit med om liknande?!?! hjääälp roll

§9 Annonsering gäller även signaturen!

228 Inlägg
22 mars 2013
#2
köp volvo, brukar lösa de flesta bekymmer big_smile

Friskt kopplat, hälften brunnet!

1 624 Inlägg
22 mars 2013
#3
pilsnerpower skrev:
köp volvo, brukar lösa de flesta bekymmer big_smile
.

53 Inlägg
22 mars 2013
#4
köp volvo, dock inte automat!!

515 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#5
Haha men vafan, era  dårar!!

§9 Annonsering gäller även signaturen!

5 110 Inlägg
23 mars 2013
#6
Skruva en caddy igår som var segstartad nät den stått längre än 10 minuter. Den fanns ett litet hål i sugledningen mot pumpen. Så kolla över alla dieselslangar under huven och byt koppar/alubrickorna vid anslutningarna på bränslepumpen. Kolla även returslangarna från spridarna dom spricker och torkar ut med tiden.
Jag skulle även mäta alla glödstift.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 mars 2013
#7
Om alla glödstift funkar och den startar om du använder motorvärmare så skulle jag tro att du har tokslut motor tyvärr. (det läcker förbi så pass mycket kompression förbi kolvarna att det inte blir tillräckligt hög kompressionsvärme) Men dubbelkolla alla fyra glödstiften så dom säkert funkar.

Ryker det nåt ur avgasröret nör du står o nöter på starten? Vit rök tyder på att den får diesel men att temperaturen är för låg för att dieseln ska kunna tända.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

515 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#8
Okej tack för svaren! skall ut och kolla glödstiften nu och lite slangar och så smile

§9 Annonsering gäller även signaturen!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 mars 2013
#9
Dåliga slangar ska inte ha betydelse för om den startar med motorvärmare eller inte, då skulle enbart tiden den har stått ha betydelse.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

515 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#10
Funderar på om min motor är rätt slut smile har du handen över oljehålet när motorn är igång vädrar det rätt friskt där

§9 Annonsering gäller även signaturen!


Sök