Custom: Är du go på riktigt? För att få en tillförlitlig tid så behöver du en GPS avsedd för ändamålet. En GPS som uppdaterar sig typ 1 gång/sek (1 Hz) är alldeles för dålig "upplösning". För att få någorlunda bra mätvärde behöver den uppdatera sig typ 10 gånger i sekunden. Jag har en GPS som uppdaterar sig EN gång i sekunden. MEN man kan ladda upp GPS (.gpx) i speciella program där man kan "studera" filen. I dessa program så finns diverse beräkningsmodeller för olika saker, där man tar hänsyn till olika "effekter", tex doppler. I den sport jag använder mig av GPS så kör vi medelhastighet på 10 sek. Jag kan tex få 32 i hastighet, sedan när jag bockar i att den skall använda sig av doppler o en mer exakt beräkningsmetod osv, så är det mer regel än undantag att hastigheten SJUNKER med typ 0.7-1.2! Jag är helt säker på att din bil går vettigt, MEN det verkar som om du lever i en fantasi-värld. Dina 7.5 sekunder kan lika gärna vara 9!!
Jag har ingen aning om hur en G-tech mätare eller vad det heter fungerar men släng på en sådan, kör sedan 5 gånger 0-100, ta sedan ett medelvärde, då har du en rätt korrekt 0-100 tid.
Ett annat exempel: En kille körde med TVÅ identiska GPS:er, bredvid varandra. Den ena visade 54 i toppfart o den andra bara 52!
Senast redigerat av dawwe (30 mars 2013)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure