3120
Sök

Lättare trim Volvo 850 T5

4 Inlägg
30 mars 2013
Trådstartare
Tjenare! Får väl börja som alla andra med att säga att jag inte hittar någon tråd som ger mig ett tydligt svar.
Hur som helst, har en 850 T5 som jag tänkte skrämma upp lite. Jag siktar på 350hk men är riktigt grön inom detta.
Vad krävs för att få vad jag vill ha? Om jag sätter snäppet större turbo och ger den mer bränsle samt ett chip (BSR), vad kan jag få ut då? Eller blir det bara fel att chippa den för då lär väl inte chipet stämma överens med bränslesystemet osv? Behöver jag lämna den på mappning då?
Håller motorn för detta utan att öppna den? Vad rekomenderar ni för turbo/bränslesystem? Har som sagt inte tänkt öppna motorn men vill ha mer mos än vad man får av ett chip.
Ös på med alla erfarenheter!
Motorn i fråga har gått ca 18000 mil och en ägare så det lär vara mycket kvar att ta från den.wink

MVh

1 679 Inlägg
30 mars 2013
350hk så behöver du byta till h-profil stakar för att få det hållbart smile
Sen 19T turbo eller lite större, -968 spridare eller liknande, ny bränslepump och 3tum från turbo sen mappning så kan du landa på ca 350hk i motor smile
Annars så ger ju ett steg 3 från nån firma bra skjus, blir en helt ny bil smile

19 Inlägg
17 april 2013
Jag kör H-profil stakar steg3chipp [kommer inte ihåg märke] orginal uppställd t5 turbo och 3" ca 310-320 hk med orginala spridare

Sök