2909
Sök

Hur kommer det sig att Volvo 7-/940 lockar så mycket brudar?

6 657 Inlägg
2 april 2013
kalle_kalle skrev:
En 20-30 åring i en Ferrari, då tänker man ju "brat" eller "häftigt med pappas bil" en Volvo som går utav bara fan tänker man "bilentusiast"men det är klart, lite häftigt är det hur som helst, bara man använder bilarna som om det kom en morgondag, annars är det ju bara tragiskt vilken bil det än är, oavsett tillverkare.

Thisssssssssssss

De/Dem

97 Inlägg
2 april 2013
Putteliten skrev:
Njaa, vet inte om ja kan kalla en person i en trimmad Volvo 240 740 940 för entusiast. En person i topprenoverad eller fräsht orginalskick av en P1800, Amazon, 140, Duett, PV det är en entusiast.

Ja absolut, det håller jag med om. Men det är ju en hårfin gräns hur man ska definera det oxå tongue Alla tänker ju olika om den saken.

Vad är mellantinget liksom? cool
Senast redigerat av MaulinR93 (2 april 2013)

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
2 april 2013
Det kan även vara genetiskt betingat att de känner sig hemma i baksätet på en äldre Volvo för de var i just en sån de blev "tillverkade" en gång i tiden. Inget ont om Volvo det är en jättebra bil, har själv stylat ett par 940is sönder och samman under första halvan av 2000talet men inte fan hjälpte det raggningsmässigt big_smile Hållbara bilar var det iaf, här har det alltid varit BMW 3-serie e36 som alla tjejer tyckt varit så fantastiska.

Blev amerikanskt och tyskt därefter så är man hyfsat garderad.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Ford fantast
1 607 Inlägg
2 april 2013
fan att man kör ford mad
Senast redigerat av Fiesta_Racing (2 april 2013)

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

LoTTo
2 april 2013
Man färdas väl efter kraven man har smile

9 122 Inlägg
2 april 2013
Fiesta_Racing skrev:
fan att man kör ford mad

Hehe, Ford har man ju fått lära sig sen barnsben att det inte är bra. tongue

Vem minns inte?
Ingen Ford på våran gård!
Hellre herpes än Ford!
Ford är som HIV, har man väl fått det så lär man aldrig bli av med det!

lol lol lol lol

2 914 Inlägg
2 april 2013
Putteliten skrev:
Njaa, vet inte om ja kan kalla en person i en trimmad Volvo 240 740 940 för entusiast. En person i topprenoverad eller fräsht orginalskick av en P1800, Amazon, 140, Duett, PV det är en entusiast.

entusiast kanske var fel ordval, men bilintresserad utan gigantiska summor pengar. är det ett bättre ordval??

Muttley
2 april 2013
MaulinR93 skrev:
NiclasAudi skrev:
så du menar att du hellre åker ett varv på nurnburgring i en volvo istället för tex, en koeniggsegg ?

Haha ja faktiskt tongue Vi sa aldrig nåt om effekt cool Jag menar, en Volvo med effekt och väghållning osv i klass med en Koenigsegg är coolare i mina ögon cool Vi alla tänker olika. smile

Ta inte illa upp. Men vem har en volvo med 1000 hästar ? Om man lägger så mycket pengar på en volvo så kan man lika gärna köpa en färdig bil   big_smile

Och även om banken äger bilen så är man kreditvärdig oftast och kan man betala sina lån så är man inte helt bak flötet. 
Så varför välja en 5000 kr:s bil fortfarande ?

97 Inlägg
2 april 2013
tkd_rille skrev:
MaulinR93 skrev:
NiclasAudi skrev:
så du menar att du hellre åker ett varv på nurnburgring i en volvo istället för tex, en koeniggsegg ?

Haha ja faktiskt tongue Vi sa aldrig nåt om effekt cool Jag menar, en Volvo med effekt och väghållning osv i klass med en Koenigsegg är coolare i mina ögon cool Vi alla tänker olika. smile

Ta inte illa upp. Men vem har en volvo med 1000 hästar ? Om man lägger så mycket pengar på en volvo så kan man lika gärna köpa en färdig bil   big_smile

Och även om banken äger bilen så är man kreditvärdig oftast och kan man betala sina lån så är man inte helt bak flötet. 
Så varför välja en 5000 kr:s bil fortfarande ?

Finns dom som har. Jo men som jag skrev, tycker det är roligare om man byggt själv än att köpa något färdigt, det som är halva grejen i mina ögon och vi alla ser olika på saken, och det kommer vi alltid göra smile
Senast redigerat av MaulinR93 (2 april 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
2 april 2013
Nu blev det lite OT va?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
2 april 2013
Vettemannen skrev:
Nu blev det lite OT va?

/Benny

Men bara lite...eller tonvis...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Muttley
2 april 2013
Vettemannen skrev:
Nu blev det lite OT va?

/Benny

För att gå on igen Benny wink

Vilket random plåtluder fattar ens vad raggarpojkarna har modifierat på sina 7,940s   ?  De jag råkat stöta på vet knappt ens var tanklocket finnes.

97 Inlägg
2 april 2013
tkd_rille skrev:
Vettemannen skrev:
Nu blev det lite OT va?

/Benny

Vilket random plåtluder fattar ens vad raggarpojkarna har modifierat på sina 7,940s   ?  De jag råkat stöta på vet knappt ens var tanklocket finnes.

Dom är inte intresserade av det, dom är intresserade av att åka runt, supa, träffa folk osv. Det som är grejen!

Muttley
2 april 2013
MaulinR93 skrev:
tkd_rille skrev:
Vettemannen skrev:
Nu blev det lite OT va?

/Benny

Dom är inte intresserade av det, dom är intresserade av att åka runt, supa, träffa folk osv. Det som är grejen!

Jag är nog i fel ålder för att förstå varför man vill supa i en 740 en helkväll.  Speciellt om man är myndig och kan gå ut på nattklubb/pub.

97 Inlägg
2 april 2013
tkd_rille skrev:
MaulinR93 skrev:
tkd_rille skrev:

Jag är nog i fel ålder för att förstå varför man vill supa i en 740 en helkväll.  Speciellt om man är myndig och kan gå ut på nattklubb/pub.

Agree!

671 Inlägg
2 april 2013
Ha Ha
Volvokillarna kanske inte behöver en XYXförlängare...
Ni är för sorgliga i eran lilla avundsjuka värld.

Jag känner alltför många som kör i dyra bilar men inte kan eller har råd att hårdköra dem.
Gud när man var ung och åkte runt o tittade på beggade BMWs, störtomöjligt o finna en ungdom som skött dem.
De har precis bara råd med bilen och därefter får inget hända då faller hela deras värld.

Muttley
2 april 2013
endorfinslaven skrev:
Ha Ha
Volvokillarna kanske inte behöver en XYXförlängare...
Ni är för sorgliga i eran lilla avundsjuka värld.

Jag känner alltför många som kör i dyra bilar men inte kan eller har råd att hårdköra dem.
Gud när man var ung och åkte runt o tittade på beggade BMWs, störtomöjligt o finna en ungdom som skött dem.
De har precis bara råd med bilen och därefter får inget hända då faller hela deras värld.

Men avundsjuka är det de enda du kan skylla på?  De är även äldre killar som åker runt i gamla 740s.
Och måste man sen hårdköra sin bil?  Kan man inte köra som någon vettig människa när man är ungdom?
Fattar inte att man är avundsjuk på en så pass billig bil.

JFfoto
2 april 2013
Volvo är grejer det wink Gäller väl att ha roligt och göra som man vill, sen om det är en medelåldersgubbe som krisar och blir irriterad är inte mitt problem, fortfarande jag som har roligt.

671 Inlägg
2 april 2013
Jag tror vissa jagar status och kämpar för att upprätthålla den men utan bilen som statussymbol så är och förblir de inget. Tjejen min undrade varför det alltid var så fula killar och "annorlunda typer i sportbilar". Något som jag aldrig reflekterat över, jag tycker mest om att förnedra folk som tror de är någonting pga tillköpt material utan att originaliteten/kunskapen kommer naturligt inifrån.

Varför köpa något som ligger i gränslandet av sin ekonomi när man kan ha tiofalt så roligt för samma peng utan att vara skuldsatt. Men jag är ju bara en Volvoraggare som talar, och jag kan skratta och ha kul.

Har ni kul i era bilar !
Har ni haft äkta adrenalinrus efter att ha förnedrat någon totalt !
Då ni vet att denne absolut inte kommer att berätta för någon att han blev totalförnedrad av en gammal Volvo.
En sådan där wunderbaum kälke !
Ha ha ha

Avstängd
10 388 Inlägg
2 april 2013
endorfinslaven skrev:
Jag tror vissa jagar status och kämpar för att upprätthålla den men utan bilen som statussymbol så är och förblir de inget. Tjejen min undrade varför det alltid var så fula killar och "annorlunda typer i sportbilar". Något som jag aldrig reflekterat över, jag tycker mest om att förnedra folk som tror de är någonting pga tillköpt material utan att originaliteten/kunskapen kommer naturligt inifrån.

Varför köpa något som ligger i gränslandet av sin ekonomi när man kan ha tiofalt så roligt för samma peng utan att vara skuldsatt. Men jag är ju bara en Volvoraggare som talar, och jag kan skratta och ha kul.

Har ni kul i era bilar !
Har ni haft äkta adrenalinrus efter att ha förnedrat någon totalt !
Då ni vet att denne absolut inte kommer att berätta för någon att han blev totalförnedrad av en gammal Volvo.
En sådan där wunderbaum kälke !
Ha ha ha

Är det där frågor eller påståenden?  Kunskap kommer f.ö. aldrig naturligt och inifrån.

Sen förstår jag väl inte heller varför det per automatik skulle vara så att någon som kör en "sportbil" inte skulle ha råd med det. Fine, det finns säkert de som inte har det "egentligen" men det är knappast något man kan utgå från.

Din flickväns fråga är f.ö. lika relevant som varför folk frågar sig "varför är det bara lågutbildade nollor till drägg och halvfärdiga människor som kör *40?"

Och så blev det ot igen
Senast redigerat av it_mutt (2 april 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök