3145
Sök

Köpråd snabb bil

1 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Tjena
har tänkt att köpa bil men är lite osäker på vad jag vill ha. Jag vill ha en snabb bil helst efter -00 och manuell eller automat som man kan växla manuellt med om man vill. Har kollat lite på m3or, olika mb amg modeller osv. men jag har en begränsad budget till ca 150 000. är de bra bilar eller har ni något tips på andra bra bilar som bör tittas på. har även tittat på några japs bilar men jag är tyvärr inte så kunnig på att meka.

Är tacksam för svar, tips och vill gärna veta för/nackdelar med bilarna

2 046 Inlägg
6 april 2013
BMW M5 E39, där har du en galet snabb bil (enl mig) precis i din budget.
Edit: Har läst har på garaget att SMG lådorna till M3an är crap så du borde nog inte köpa en sån.
Senast redigerat av kannebanne (6 april 2013)

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

235 Inlägg
6 april 2013
Bmw M5 e39 v8 400hk.
Bmw 535d
Bmw 745
Mb s klass med v8
Mb e klass med v8
Audi S4
Audi S6
Audi A8

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

2 046 Inlägg
6 april 2013
KinazzZ skrev:
Bmw M5 e39 v8 400hk.
Bmw 535d
Bmw 745
Mb s klass med v8
Mb e klass med v8
Audi S4
Audi S6
Audi A8

Varken 745, S Klass, S8 eller S6 är riktigt snabba. De är klart dom är snabbare än dom flesta vanliga bilarna men du borde mer se dom som lyxbilar än snabba bilar.

Random Hero
4 047 Inlägg
6 april 2013
japanskt är de som gäller. de bilarna du fått som förslag nu är inte snabba, visst de går säkert i 290, men de är 0-120 som är intressant, för vem fan kör runt i 300?

Dog food lid. Backwards

2 046 Inlägg
6 april 2013
DusanMandick skrev:
japanskt är de som gäller.

De står klart och tydligt att han inte är så bra på att meka.

235 Inlägg
6 april 2013
kannebanne skrev:
DusanMandick skrev:

Och att den ska va snabb vilket kan tolkas på olika sätt. Så hade m5an vart 15-20 cm längre så hade du sagt att de är en lyxbil å är därmed inget att ha? Sen stod de klart å tydligt att han har kollat m3, merc amg, å vill inte ha japs å skruva med. Då ligger dessa vagnar i prisklassen.

Ts kan ju gå in på blocket å välja hästkrafter från å se vad som verkar intressant. Kanske hittar en saab 9-3 aero istället va vet jag.

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

7 120 Inlägg
6 april 2013
Look no further..
http://www.blocket.se/kalmar?q=Subaru+I … &md=th

+
Snabba
Snygga (allt är relativt)
Praktiska
Går att använda året runt
Hållbara!

-
Komfort
Törstiga
Inredningskvalitét

JonasHaglund skrev:
http://www.blocket.se/blekinge/Mercedes_Benz_E_E55_AMG_Paddlar_500_hk_46220514.htm?ca=6&w=3  <-- E55 AMG med 500HK

http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … =6&w=3   Eller en mindre C-klass med ca 360hk

Fina bilar på alla sätt och vis, men man ber verkligen om problem (dyra sådana) med de årsmodellerna.

168 Inlägg
6 april 2013
Var mer som exempel på att det finns bilar med ganska extrema motorer för dom pengarna smile

2 046 Inlägg
6 april 2013
KinazzZ skrev:
kannebanne skrev:
DusanMandick skrev:

Och att den ska va snabb vilket kan tolkas på olika sätt. Så hade m5an vart 15-20 cm längre så hade du sagt att de är en lyxbil å är därmed inget att ha? Sen stod de klart å tydligt att han har kollat m3, merc amg, å vill inte ha japs å skruva med. Då ligger dessa vagnar i prisklassen.

Ts kan ju gå in på blocket å välja hästkrafter från å se vad som verkar intressant. Kanske hittar en saab 9-3 aero istället va vet jag.

Jag skrev klart och tydligt att de är mer lyxbilar än snabba bilar. Absolut inte. Hade den varit 30 cm längre så hade jag ändå sett den som mer sportsbil än lyxbil.

2 046 Inlägg
6 april 2013
Du kan även få en RS4 för de priset.

Sök