börja med framdörrarna , satsa riktigt med krut på dom , dämpa dom ordentligt med dämpmatta, dra nya tjockare kablar, en riktig baffel (monterings ram till högtalaren som är stum)
sedan en bra stereo, ett steg och ett par hyffsade fram högtalare, vänta med basen, gör du detta så kommer fram högtalarna att pumpa på riktigt trevligt , dvs att dom kommer leverera en del bas
kommer ju aldrig bli som en baslåda , men det kan man inte vänta sig heller.
tex
http://www.blocket.se/gavleborg/DLS_NOB … 15&w=3är ett riktigt proffsigt system, med rätt montering så kommer man kunna spela riktig SQ .
jag började med högtalare fram i mina dörrar och ångrar mig inte en sekund ! kör själv med dls,
och kan inte annat än rekomendera det.
har även kört med alpines billigare högtalare och får säga att man får rätt mycket högtalare för pengarna där med.
sedan så ska jag inte uttala mig om andra märken då jag inte lyssnat så mycket på dom
en hertz bas kan jag i alla fall rekomendera i en sluten låda , har själv kört med den setupen innan jag bytte
till dls basarna,
men vad är du ute efter med ditt bygge ? vill du kunna spela högt eller vill du kunna spela rent ?
för att spara pengar så bygg en egen låda
det är inte alls så svårt och blir i 99 fall av 100 bättre än en köpt.
(nu snackar jag sluten)