2736
Sök

Avgassystem från en diesel på en bensinare? V70n -06.

Båtmek
720 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Ska göra ett eget avgassystem till min v70 2,5t AWD -06, men vill inte såga sönder mitt originalsystem. Så har nu raggat upp ett från en diesel -03.
Främsta frågan är då ifall flänsen till skarven under bilen är samma?

577 Inlägg
19 april 2013
Du har din bil och det nya systemet? vad hindrar dig från att ta reda på detta själv?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
19 april 2013
risodlarn skrev:
Du har din bil och det nya systemet? vad hindrar dig från att ta reda på detta själv?

Förmodligen den svenska sommarn!

Vad är det för "eget" system du ska göra till den?
Senast redigerat av F4S4N (19 april 2013)

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Avstängd
10 388 Inlägg
19 april 2013
F4S4N skrev:
risodlarn skrev:

Förmodligen den svenska sommarn!

Vad är det för "eget" system du ska göra till den?

Du menar att det är nästan 1½ månad kvar tills den kommer?

(ser det lite som risodlarn; borde väl gå¨att ta reda på själv ganska lätt och omgående)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Båtmek
720 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Det "nya" systemet sitter på en bil på en skrot, och tänkte då kolla upp ifall det är någon som vet ifall det är samma fläns innan jag skruvar bort det wink
Eget o eget kanske man inte ska kalla det, men vill att man ska höra att det är en femma som sitter i bilen, den är knäpptyst nu. Så ska väl egentligen bara ta bort en burk, och vill inte såga sönder mitt originalsystem smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
19 april 2013
Det är ganska svårt att få till ett lagom ljud med original-komponenter.

Den mittre dämparen är ganska liten och gör väldigt liten skillnad om du plockar bort den. Den bakre däremot är gigantisk och gör väldigt stor skillnad...

Det du kan göra innan du bestämmer dig är att lossa den bakre dämparen helt. Provkör sedan så du vet hur det kommer låta. Den sitter endast fastklämd i mellandelen.

Sedan är väl inte dieseln en AWD?

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
19 april 2013
Kommer nog bröta skapligt i kupén om avgassystemet slutar under bilen??? Inte det ljudet som blir som om du monterar ett rör som slutar utanför bilen smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
19 april 2013
Det blir inte mycket kortare om man delar på det där. Man får iaf en uppfattning över hur mycket det kommer låta. Antagligen alldeles för mycket wink

http://webkat.mekonomen.se/images/maste … -15150.jpg

Båtmek
720 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
F4S4N skrev:

Den mittre dämparen är ganska liten och gör väldigt liten skillnad om du plockar bort den. Den bakre däremot är gigantisk och gör väldigt stor skillnad...

Det du kan göra innan du bestämmer dig är att lossa den bakre dämparen helt. Provkör sedan så du vet hur det kommer låta. Den sitter endast fastklämd i mellandelen.

Precis så jag tänkt tongue Men tror inte det är någon skarv vid sista burken, skit samma tongue blir kanske att ersätta den sista med en liten ljuddämpare. Dieseln är inte AWD, men får väl moddas så att det passar smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 april 2013
J_Jespersen skrev:
F4S4N skrev:

Precis så jag tänkt tongue Men tror inte det är någon skarv vid sista burken, skit samma tongue blir kanske att ersätta den sista med en liten ljuddämpare. Dieseln är inte AWD, men får väl moddas så att det passar smile

Helt olika när det inte är AWD....skaffa du ett från en AWD istället och börja modda på det.
Senast redigerat av Busgrabb (28 april 2013)

Autotech

Båtmek
720 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Busgrabb skrev:
J_Jespersen skrev:
F4S4N skrev:

Helt olika när det inte är AWD....skaffa du ett från en AWD istället och börja modda på det.

Har redan köpt det, och fick det för en hundring så jag klagar inte wink

Sök