Update!140607
I morse på väg hem från jobbet så var det strålande sol, knappt nåt moln på himlen och solen värmde gott.
Yes, tänkte jag. Kommer bli underbart att skruva lite 240 senare under dagen.
Jo, pyttsan. Det vräkte ner regn i olika omgångar under eftermiddagen.
Så det fick helt enkelt kluras fram en liten nödlösning, vilket resulterade i att vi - jag och Oskar - fick rulla in bilen i min morbrors garage, då det i detta var det med mest utrymme.
Sedan var det bara att börja rensa.
[Taget 140608]*..ja men titta vad som fanns under vindskyddet till takluckan: mossa!*
[Taget 140608]*..fronten rensad..*
Torkarmotorerna plockades bort, och kablage och slangar likaså. Vet inte ens om motorerna funkade längre, så det var lika bra.
Ena lyktan var lite krånglig att få lös. Ja, dom fyra muttrarna på baksidan var inga problem även om jag hade förväntat mig att någon av bultarna skulle börja snurra - för det gör dom ju alltid - men inte då.
Men i och med att jag tidigare gled in i en stolpe - jag och fenomenet stolpar! - så var plåten under lyktan lite intryckt, vilket gjorde att lyktan i sig inte ville lös på direkten.
[Taget 140608]*..emblemen borta. Alla hela och fina..*
[Taget 140608]*..rensat på det mesta. Här syns också anledningen till varför jag vill ha en hel omlackering. Många många klarlacksläpp, och så här ser det mer eller mindre ut över hela bilen..*
[Taget 140608]*..och sen kom limousinen så att man kunde åka och äta lite middag..*
[Taget 140608]*..ett annat exempel på varför jag vill lacka om. I detta fall huven..*
Väl rensad så böjdes plåten under framlyktan till. Var lättare än vad jag trodde det skulle vara. Sedan plockades det lite mer slangar och kablar som inte kommer behövas, samt ett litet plastskydd som satt under kylaren - skall inte förväxlas med bukplasten dock. Var en mindre plastbit som sträckte sig mot fronten till.
Allt för idag.