2542
Sök

HJÄLP med coilovers och andra frågor!!

162 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
Hejsan! smile

I måndags (22/4) va jag och köpte en uppsättning TA Technix coilovers till min civic av en återförsäljare som själv beställer från tyskland. Igår så monterade jag dom o höll på o trixa o fixa med att få den så låg som möjligt tills HOPPSAN, då hade jag bara 1,5mm kvar att sänka på gängorna i fram och fortfarande är den bara så låg som att jag hade satt dit 60/40 fjädrar?! yikes I bak har jag kanske 3cm kvar att gänga på och den är ändå lika låg som i fram?? Jag har läst på en massa ställen om andra som har sänkt med TA Technix coilovers o ALLA andra har haft tvärtom, i bak går den inte att få så låg o alla har dom i botten, medans i fram har dom 2-3cm kvar o ändå riktigt låg? vart en liten besvikelse när jag nästan såg fram emot att få stanna längst vägen o plocka upp resterande delar av framkjolen på vägen hem från där jag skruvar hmm tongue jag läste på ett annat forum om att man kan byta plats på fram o bak fjädrarna för att få den mycket lägre i fronten? yikes eller borde jag köpa kortare fjädrar bara?

Sen undrar jag om det är någon som har nått bra förslag på fälgar med MYCKET kant? big_smile
nånting som skriker stance/jdm! big_smile funderat ett tag på om man skulle sätta borbet fälgar? smile gärna några som breddar ganska mycket utåt satt dom nästan t.om sticker ut utanför hjulhusen en bit! big_smile jag tror jag har 7" breda nu o då är fälgkanten typ nästan 1cm innan för skärmkanten.. sad

Och så vore det väldigt schysst om någon kunde förklara enkelt o på "Svenska" hur ET måttet funkar?? högre et = mer fälg utåt från centrum eller tvärtom eller ja? tongue

Är tacksam för snabba svar ang. mina Coilovers för de e inte snyggt just nu! tongue

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

21 Inlägg
25 april 2013
Kapa fjädrarna smile och va gäller et ska de vara så lågt som möjligt smile runt 0 brukar va bra smile

162 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
anton_200sx skrev:
Kapa fjädrarna smile och va gäller et ska de vara så lågt som möjligt smile runt 0 brukar va bra smile

Kapa? yikes tongue men då sabbas väl härdningen i dom så blir dom svampigare fortare? :S
Okej så med 0 e de en saftigt fin läpp asså? big_smile

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

21 Inlägg
25 april 2013
De vet jag inte :p ja, men oftast brukar de va bredden på fälgen som bestämmer de, men ju lägre et ju längre ut kommer fälgen smile

Sök