Hejsan!
I måndags (22/4) va jag och köpte en uppsättning TA Technix coilovers till min civic av en återförsäljare som själv beställer från tyskland. Igår så monterade jag dom o höll på o trixa o fixa med att få den så låg som möjligt tills HOPPSAN, då hade jag bara 1,5mm kvar att sänka på gängorna i fram och fortfarande är den bara så låg som att jag hade satt dit 60/40 fjädrar?!
I bak har jag kanske 3cm kvar att gänga på och den är ändå lika låg som i fram?? Jag har läst på en massa ställen om andra som har sänkt med TA Technix coilovers o ALLA andra har haft tvärtom, i bak går den inte att få så låg o alla har dom i botten, medans i fram har dom 2-3cm kvar o ändå riktigt låg? vart en liten besvikelse när jag nästan såg fram emot att få stanna längst vägen o plocka upp resterande delar av framkjolen på vägen hem från där jag skruvar
jag läste på ett annat forum om att man kan byta plats på fram o bak fjädrarna för att få den mycket lägre i fronten?
eller borde jag köpa kortare fjädrar bara?
Sen undrar jag om det är någon som har nått bra förslag på fälgar med MYCKET kant?
nånting som skriker stance/jdm!
funderat ett tag på om man skulle sätta borbet fälgar?
gärna några som breddar ganska mycket utåt satt dom nästan t.om sticker ut utanför hjulhusen en bit!
jag tror jag har 7" breda nu o då är fälgkanten typ nästan 1cm innan för skärmkanten..
Och så vore det väldigt schysst om någon kunde förklara enkelt o på "Svenska" hur ET måttet funkar?? högre et = mer fälg utåt från centrum eller tvärtom eller ja?
Är tacksam för snabba svar ang. mina Coilovers för de e inte snyggt just nu!