3888
Sök

Kamrems byte 406 v6 coupe

54 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
hejsan alla motor fantaster där ute smile har pricis köpt mig en 406 v6 coupe vil bara vet om ni vet om ca hur många år det är på deras kam remmar har kolla runt på nätet men hittar inte så jag frågar här i ställe bilen har rulla ca 23tusen mil kam rem ska vara byt vid ca 12 mil fast förae äger säger 15 tusen att den är bytt fundrar på att byta den själv eller är det bättre rekomedat att ta den till verkstad ?.mvh tobbe

54 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
dock vet jag att det är 12tusen intevall på dessa

54 Inlägg
25 Inlägg
30 april 2013
Det är 4år/12000mil på dessa smile

Jag har samma motor och jag väntade 5 år med bytet för den hade bara gått några tusen mil. Jag kollade upp och såg att 407an har exakt samma kamremssats som min, men med 6 års intervall har jag för mig. Dessutom har jag hört att Citroën, med samma motorer, har längre intervall än Peugeot och att andra länder i Europa, inte särskilt långt från oss, har betydligt längre än 4 år. Inte hundra säker dock...

Sammantaget så tror jag att byta vart fjärde år, då har man goda marginaler om man inte närmar sig 12000 mil. Samtidigt så kan remmen gå och då kommer man definitivt ångra sig om man snålade...

Jag köpte mina delar från Autofrance.se, han brukar ha bra priser!

54 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
okay tack för info smile har dock byt min kamrem / rubbet hörde att det skulle gå på 14 tusen på mekonmen så jag valde en annan värkstad där jaag brukar lämna in mina bilar väligt bra och billigt som tusan gick baar på ca 6000 för alllt inklusive arbete tog bara typ ca 6 timmar för dom så inte så värst faligt och garanit så klar

54 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
detta gjorde jag nu i veckan:)

25 Inlägg
3 maj 2013
Nice, jag betalade 6500 typ, 50% av priset för arbetet och 50% för kamremssats inkl vattenpump smile

Sök