2579
Sök

Broms ligger an på Golf IV

1 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Jag bytte skivor och belägg bak för ett par veckor sedan. Oket vänster bak var fruktansvärt trögt att skruva tillbaka, men lyckades till slut. På besiktningen i måndags fick jag en tvåa för att bromsen vänster bak låg an. Jag tänkte då att det måste bero på det tröga oket så jag beställde ett nytt som jag monterade idag. Problemet är tyvärr fortfarande kvar, så oket är det inte. Handbromsarmen på oket går tillbaka helt när man släpper handbromsen, så det är inte det heller. Bromsslangen sista biten från röret till oket, ca 30-40cm, ser fräsch ut, jag har dock inte bytt den.

Vad kan det bero på? Ska jag byta slangen, har förstått att den kan bli som en backventil inuti. Eller kan det vara biltemas belägg eller skivor som är lite för tjocka? Kan jag slipa ner beläggen med vanlig fil och testa?

162 Inlägg
27 april 2013
har du släppt av på handbroms spänningen efter att du bytta grejerna? ligger den märkvärt på satt man märker när man kör? blir vänsterhjulet varmare än höger sidan o luktar det bromsar från? är inte så high på golf iv men är det fortfarande wire handbroms eller går den på oket?
om det bara är så att beläggen o skivorna är lite för tjocka så är det ingen fara för det kommer slita ner sig efter ett par mil

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Sök