Jag har precis fått i min motor i bilen och igår blev "maiden" till barkarbyträffen. Bilen gick rätt bra men kändes lite slö, väl framme så dog den och ville inte starta förrän den kylt ned sig lite. Vi upptäckte då att den läckt lite olja, men misstänkte bara en packning. På väg hem sen dog den helt, den ville inte starta. Men när vi försökte starta den lät det inte som att den hade komp då utan snurrade relativt fritt. Samma sak idag när jag testade att dra runt den. La märke till att den inte hade vatten/glukol i sig. Utan bara i behållaren. Den hade alltså inte släppt in det i motorn så motorn har förmodligen gått "torr".
Har inte hunnit plocka ur motorn och öppnat den.. Men vad tror ni kan vara fel? Vad ska jag börja med att testa?
Kylarvattnet smörjer ingenting, det kyler bara. Hur mycket olja var det i när den stannade första gången? Hur var tempen när det intäffa? Rasslade eller knackade motorn nått efter att den stannat?
Kylarvattnet smörjer ingenting, det kyler bara. Hur mycket olja var det i när den stannade första gången? Hur var tempen när det intäffa? Rasslade eller knackade motorn nått efter att den stannat?
Det var precis påfyllt. Tempen kan kan inte svara på då min tempmätare inte verkar fungera Inget rassel eller knack efter. Lite svårt att avgöra om det var något innan då jag inte har avgaspackningen mellan downpipe och grenröret så den "skramlade" innan. Vilket jag hörde att de gör om man inte har den. (Fick inte tag på en tillräckligt fort till barkarbyträffen)
swooosh skrev:
komptest!
Ska få låna en kompmätare!
nixon89 skrev:
Låter faktiskt som att den har värme nypt. Mao att kolvringarnasatt sig och bilen blir således komplös...
Innebär det att jag måste byta kolvar?
Kan också tillägga att motorn stått ute hela vintern med enbart pressning över sig. Om det hjälper nått