När bilen stod i mörkret inne på Elmia i påskas blinkade det ju rejält under bilen. Då satt led-tuberna fast provisoriskt. Vinkelbeslagen jag använde satt bara fast med lim så hela vägen både till och från Elmia satt jag och väntade på smällen då led-tuberna lossnade och krossades under däcken. Som väl är kom aldrig den där smällen utan dom satt kvar ända tills bilen åter stod i hemmagaraget, men för att vara på den säkra sidan demonterade jag hela kittet efter hemkomsten
Sedan någon vecka tillbaka sitter dock allt på plats igen!
Den här gången skippade jag limmet och valde att göra lite åverkan på bilen så att jag kunde få fast vinkelbeslagen med skruv och låsmutter. Borrade och försänkte hål som jag sedan "förseglade" med lite bättringslack.
Här hänger dom på "lösen" i vinkelbeslagen under monteringen/inpassningen längs vänster sidokjol. Och ja, bilen står på trä-ramper.
Första led-tuben på plats.
Tuberna sitter ihop med en liten bits mellanrum. 4 tuber per sida och 2x2 tuber fram respektive bak.
Den lilla sladdstumpen mellan tuberna räcker dock inte runt slutrören så det fick bli lite "hemmafix"....
....och mellankabeln kapades och en bit kabel skarvades dit. Det färdiga resultatet av mitt "hemmafix" har jag ingen bild på. Som vanligt när jag fokuserar lite extra på det jag gör så glömmer jag att ta bilder.
Här är led-tuberna med den förlängda mellankabeln på plats höger bak.
Jag valde att stipa fast led-tuberna ovanpå vinkelbeslagen för att på så vis få dom mer skyddade. Ledtuberna är försedda med dubbelhäftande tejp och små "flärpar" i var ände så dom går att både skruva och tejpa fast också om man hellre vill det.
Och så här hamnade dom fram.
Kan lova att det syns när man tänder det här "ufo-kittet" i mörker!
Ska se om jag kan få till någon filmsnutt på det framöver.