Passar inte ihop ?
VX3 är bland den vanligaste kamaxeln folk byter till på sina turbomotorer! (andra populära är A & V.)
T & M kamaxlar är helt värdelösa, om man gillar att gasa!
Kör du mkt släp däremot så är de bra, då de är starka på lågvarv, men helt värdelösa över 3000rpm.
Går bra först, men sen händer det inte så mycket när man kommer upp över 3000rpm....
En VX3 drar bra genom hela registret, det gjorde iaf den jag hade. Säker på att det är en VX3 du har och att kamaxeln och ventilspel är rätt inställt?
Låter konstigt att den går bra först, sen trött, sen bra igen.. Stämmer inte in med den kamaxeln enligt min erfarenhet med dom...
Testade både T, A & VX3 i min 945 LTT -97 jag hade för några år sedan.
T sitter ju original och funkade väl bra i början innan jag ville ha mer effekt och chippade boxarna och ökade laddtrycket. Körde en del släp (båt) och var stark på lågvarv..
Tycker A och VX3 kändes rätt lika, A var lite lite starkare på lågvarv, men annars drog de bra genom hela registret och gav motorn en roligare karaktär och funkade fortfarande bra att dra släp med, samtidigt som det hände lite mer på högre varv när man gasade, jämfört med standard kam!
HansAndersson skrev:
Kanske skulle prova med min t kam:)
vx3 och turbo passar inte i hop tack för tipsen:)