3839
Sök

Varför går folk med varselkläder på bilträffar?

618 Inlägg
11 maj 2013
Sanizz skrev:
Volvo142_73a skrev:
Sanizz skrev:

Haha, nej tyvärr. Bajsluktande bönder & jag går inte ihop smile

Fan tar du då åt dig o skriker om? Man börjar inte slåss bara för att nån "cooling" tränger sig längst fram.

Vem har ens nämnt slåss? Jag personligen hade aldrig backat ut en konfrontation men hur svårt är det att säga till någon att backa (gick före)? Och vill man inte, vilket man inte behöver så behöver man ilf inte sprida shit bara för man själv inte har bollar att säga till.

Tänk om det vore så här: de som kommer först får stå längst fram, och sen fylls det på bakåt. Ju senare man kommer, ju längre bak får man stå.

Om man står längst fram och så kommer det någon och tränger sig, så är det klart som fan man säger till denne. Men det skulle vara bra jävla mycket skönare att slippa folk som inte vet hur man beter sig civiliserat runt människor och tränger sig.

Sanizz
11 maj 2013
Kollan skrev:
Sanizz skrev:
Volvo142_73a skrev:

Fan tar du då åt dig o skriker om? Man börjar inte slåss bara för att nån "cooling" tränger sig längst fram.

Vem har ens nämnt slåss? Jag personligen hade aldrig backat ut en konfrontation men hur svårt är det att säga till någon att backa (gick före)? Och vill man inte, vilket man inte behöver så behöver man ilf inte sprida shit bara för man själv inte har bollar att säga till.

Tänk om det vore så här: de som kommer först får stå längst fram, och sen fylls det på bakåt. Ju senare man kommer, ju längre bak får man stå.

Om man står längst fram och så kommer det någon och tränger sig, så är det klart som fan man säger till denne. Men det skulle vara bra jävla mycket skönare att slippa folk som inte vet hur man beter sig civiliserat runt människor och tränger sig.

Helt rätt! håller med dig. Det jag reagerade på och som fick igång mig är att han sa att det var 99% utlänningar som gjorde så. Well, fuck no.. Om det är något jag hatar så är det sån här bullshit.

595 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Lol, internet.. Levererar som vanligt. Kommer ni någonvart era varselkläder nissar?

7 435 Inlägg
12 maj 2013
då får jag komma med en fråga/kommentar som är TVÄRTOM har sett många som går omkring i racingkläderpå stan,, personligen tycker jag det är löjligt,, jag har mina teamkläder när jag är på träffar med en fin bil,, aldrig annars

453 Inlägg
12 maj 2013
Jag tycker det är löjligt att Gå runt i team kläder överhuvudtaget om man inte är någon form av lite mer seriöst team. Det här fenomenet med " Team blabla" har ju fan brutit ut som en jävla böld! Nu ska ju varenda grupp, döpa sig till ett team, vad fan är grejen kan verkligen inte fatta det?

Några 740 raggar som har bildat ett team och tryckt upp det på tröjor kan gärna få förklara det för mig.

7 435 Inlägg
12 maj 2013
Timjoh skrev:
Jag tycker det är löjligt att Gå runt i team kläder överhuvudtaget om man inte är någon form av lite mer seriöst team. Det här fenomenet med " Team blabla" har ju fan brutit ut som en jävla böld! Nu ska ju varenda grupp, döpa sig till ett team, vad fan är grejen kan verkligen inte fatta det?

Några 740 raggar som har bildat ett team och tryckt upp det på tröjor kan gärna få förklara det för mig.

jag håller med dig,, därför JAG inte använder mina kläder när jag inte har någon FIN bil med mig wink

618 Inlägg
12 maj 2013
eacan skrev:
Lol, internet.. Levererar som vanligt. Kommer ni någonvart era varselkläder nissar?

Hoppas inte det där var riktat till mig..

Förtydling: Jag bär inte varselkläder varken privat, på jobbet eller på fritiden wink

595 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Kollan skrev:
eacan skrev:

Hoppas inte det där var riktat till mig..

Förtydling: Jag bär inte varselkläder varken privat, på jobbet eller på fritiden wink

Haha retades bara big_smile

Cadillac_The_King
13 maj 2013
Orka bry sig hur folk går klädda eller nakna . Man klär sig väl hur man själv. Vill barnslig tråd enligt mig

5 131 Inlägg
18 maj 2013
Jag går sällan i varselkläder men går allt som oftast i arbetskläder av den enkla anledningen att ja skiter hur ja ser ut och det är bekvämt. Sen råkar man bli lite skitig så kan man gå in på ica å handla ändå utan att man ser ut som en lodis. Skiter i om folk går i byxor för flera tusen med massa märken på. Ne mera arbetskläder åt folket. Äger ett par vanliga jeans men används sällan.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

237 Inlägg
klabbarpan
3 041 Inlägg
10 juli 2013
Går mer eller mindre alltid i arbetskläder/varselbyxor wink får ju jobba hela tiden ändå så inte ens lönt att byta om. wink

469 Inlägg
1 augusti 2013
Sanizz skrev:
Timjoh skrev:
Sanizz skrev:
Så du ställde dig inte längst fram först då? Klart alla vill stå längst fram men ditt problem är att du är en mes som inte kan stå upp för dig själv. Vilket jävla sätt att sitta och lipa ut på ett internetforum. Odla lite bollar och snacka mindre shit.

Va bland dom första på plats därav att jag stog längst fram. Handlar inte om bollar när fan ska personer som du fatta det? Är ingen "mes" men är ingen cooling som du heller. Men man väljer sina strider kanske något du borde lära dig?

Må så vara, men gå inte in på forum och lipa då. Alla vill stå fram, kan man inte stå upp för sig själv hamnar man bak. Face it, det är verkligheten..

Han lipar väl inte, han bara frågar vad som rör sig i huvudet på folk som ska absolut stå längst fram så att dom står mitt i vägen för bilar som driftar eller rejsar! jag själv skulle inte ens komma på tanken att säga till när det står 10-20st av dom för då är det ganska säkert att man står med i förstasidan på lokaltidingen garanterat! som sagt man väljer sina strider, men det fattar inte en del personer ibland!
patetisk att ens sitta här och säga att personen i fråga saknar bollar, visar bara på att den bakom skrivbordet inte har så mycket innanför pannfläsket.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

46 Inlägg
1 augusti 2013
exoop skrev:
Sanizz skrev:
Timjoh skrev:
Va bland dom första på plats därav att jag stog längst fram. Handlar inte om bollar när fan ska personer som du fatta det? Är ingen "mes" men är ingen cooling som du heller. Men man väljer sina strider kanske något du borde lära dig?

Må så vara, men gå inte in på forum och lipa då. Alla vill stå fram, kan man inte stå upp för sig själv hamnar man bak. Face it, det är verkligheten..

Han lipar väl inte, han bara frågar vad som rör sig i huvudet på folk som ska absolut stå längst fram så att dom står mitt i vägen för bilar som driftar eller rejsar! jag själv skulle inte ens komma på tanken att säga till när det står 10-20st av dom för då är det ganska säkert att man står med i förstasidan på lokaltidingen garanterat! som sagt man väljer sina strider, men det fattar inte en del personer ibland!
patetisk att ens sitta här och säga att personen i fråga saknar bollar, visar bara på att den bakom skrivbordet inte har så mycket innanför pannfläsket.

Eller köp
http://www.camillagervide.com/wp-content/uploads/2012/07/528813_10151486037982119_1160665169_n.jpeg
Så! Nu är man alltid längst. Kombinera med en drickaback/campingstol så har du din egen läktare

"I de flesta bilarna på våra vägar sitter det bara en person, vanligtvis föraren."
- Carol Malia, nyhetsankare på BBC

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
10 augusti 2013
Det där med kroknäbbarna är ett jävla bekymmer, iaf i Kalmar ställer det någon framför mig då är ju inte jag den som är den utan jag säger till, men då är man rassist så vad gör man? Jag som har ledgångsreumatism vill gärna inte starta ett slagsmål tongue

Och varselkläder i Kalmar är vanligt speciellt i kombination med en Volvo 740, långt flottigt hår, spritflaska man har smuttat på i 4 veckor, hans tjej ser ofta ut som #¤%&"/(¤)/%&&#¤"#(¤), och så spekar dom som idioter bland bilarna.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

671 Inlägg
11 augusti 2013
Timjoh skrev:

Men snorungar som åker BMW 320, Golf eller Civic o dyl. bär racingtröjor och bilen fullkletad med dekaler.
Det är bara för löjligt.
Sparco, Endless Toyo märken på produkter de bara sett på tävlingsbilar, det är helt OK tydligen.
Helst när de bara har grönmålade bromsok och jättespoilers.

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
14 augusti 2013
Alla j*vla människor har ju varsel kläder på sig (vanliga gula) mammor med barn vagnar, cyklister, mopedister, bilister, kommunal arbetare ja alla + alla dom som försöker bli av med några kilon, djurägare varsel gult på djuren.
Tacka vet jag varsel kläder, klass 3, och dom som Ambulans personalen har = något grön varsel.
Okey jag erkänner jag har också varsel väst: Men har den bara på mig när jag åker 2 hjuling i höst och vinter mörkret och då när man bytte däck på bilen ute på vägrenen. Aldrig annars.....

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

1 705 Inlägg
14 augusti 2013
Det händer (dock sällan) att jag fortfarande har meckarkläderna på mig vid en träff eller race, om det är så att jag helt enkelt inte hunnit byta om utan stressmeckat in i det sista.
Dock är det inte varselkläder. Jag har inte riktigt förstått meningen med varselkläder när man befinner sig i ett garage. Nog för att några av garagepolarna ibland kör som dårar med verkstadshororna eller till och med lägger av en burnout när dom ska backa ut/köra in bilen, men tvivlar på att varselkläder gör varken till eller från där. Toppfarten på både verkstadshoror och burnouter är relativt låg.

däcksparkare
77 Inlägg
21 augusti 2013
Haaaaaaaahahaha, vilken jävla tråd. Totalt spårad,som förväntat. Och vilket liv det blev om nysvenskarna,heeeeerregud ja

Stor *** är klen tröst i fattig familj

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
15 september 2013
Alla 740 raggare, äldre merca åkare och kingcab åkare bär varselkläder i sundsvall tror jag sen en keps som inte sitter riktigt på huvudet å är dränkt i olja.. vilket jag då antar att dom jobbar på samhall vilket skulle förklara deras stil

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Sök