Ekonomiplåtarnas passforms sm har ju monterat ditt en ny del under skuff kunde bara sitta på ett sätt men testade nu senare med skuff ojojoj hurn kan dom göra en plåtbit för 1500 kr så jäkla fel?
Haha jo det mesta har väl funkat hyfsat med endel modd men 1500 kr för en plåt bit med passform som hade varigt acceptabelt på en universalplåt typ nej tack duger inte.
Update och i slutet får ni veta hur det gick med bygg besiktningen som SFRO utfärda idag.
Breddning av skärmar du ekonomi plåten inte är hundra valde jag att göra som så att jag kapade lös skärmens infästning från övriga skärmen och breddade därefter. Som sagt finns många sätt att göra detta. Valde detta då det vart smidigast fick man ut vart bult hålen skulle vara samtidigt.
Infästningen tejpas fast.
Väl fastbultad och klar gjordes det mycket tänkande och plåtar kapades och en breddning som börjar fram på 5cm och smalnar av bakåt valde jag att göra detta medförde att framkanten inte vart rak samtidigt vilket gör det hela snyggare
Ett stiligt par bakskärmarna breddades efter fälgarna
Efteråt gjordes andra sidan också
Haha ja den har sänkts bak efter detta groteskt hög jag vet.
Avgassystem måste man ju ha ett nä två eller ja ni får se.
Upphängt med kuddar vart riktigt stadigt det börjar med 2,5tum och mynar ut till dubbla 2 tum hoppas på gött ljud.
Som ni ser är den även sänkt här.
Ja SFRO då bygg besiktning två fästen skulle svetsas fast bättre tyckte han och sen att vi ska komma ihågg att klamra bromsrören med 200 mm mellanrum annars såg det bra ut
Ser bra ut! jävligt trevligt med dom där fälgarna och breddade skärmar, fyfan vad go den skulle bli om du fick ner den så nära backen som möjligt vad blir de för färg förresten?
Ser bra ut! jävligt trevligt med dom där fälgarna och breddade skärmar, fyfan vad go den skulle bli om du fick ner den så nära backen som möjligt vad blir de för färg förresten?
Tackar tackar vi får se med däck på fälgarna sen hur det blir med höjden men lite lägre hade varigt trevligt
Färg vet ej men just nu är en snygg mörkblå färg som gnager i huvudet.
Fin fint! Det var ju rätt lindriga anmärkningar från SFRO. Är bromsrören gjorda i koppar eller kopparnickel? Koppar är Ju lite mjukare...
Jo har ju inte ens klamrat brom rören pga av plats brist med motor och allt på plats vilket han förstog men han tyckte det kunde skrivas upp. Fästena är inte hela världen är mellan bromsrör och slang fram bara bränna på lite bättre sen
Är Biltemas rör tror det är koppar mjuka fina rör är det perfekt vid koning av rören då hårdare rör ibland spricker.
Bra jobbat men en fråga, var det från 1955/56 som positionsljusen dök upp i fronten ?
Min saknar sådant..... men det är ju en 54:a Har lite spackel efter svetsjobb som är gjort därav ser det inge vidare ut, mina skärmar var inte i närheten så fina som dina ! Men vad gör det mina är orginal då kan man behålla dom .
har du flyttat upp skärmkanten på framskärmarna? funderar på att göra de på min nämligen för den är lite för låg som det är just nu haha men de ser bra ut blev riktigt snyggt med breddningen bak