2360
Sök

1993 honda civic 1,5 lsi - svårstartad direkt efter körning!?!?

134 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
#1
Hej
Tjejen ville ha en bil så vi köpte henne en 1993 honda civic 1,5 lsi.
Jag tänkte att det skulle vara en lagom bil till henne därför bytte jag helt märke och har aldrig någonsin
lagt mina händer under huven på en honda förr. Dessutom har jag aldrig behövt skruva i en bensinmotor förr.

När hon kört den ordentligt varm till eller från jobbet (2mil) och slog av bilen för att hämta hunden hos hundvakten (ca 1-2 min stopp) så är den extremt svårstartad. Efter detta så har jag bett henne provstarta bilen direkt efter hon slagit av den ett par gånger för att se om det bara var en engångsföreteelse men mycket riktigt så blir den svårstartad direkt efter man slagit av motorn.
Bör väll tillägga att den startar så fort man vrider på nyckeln när den är kall och den går jämnt och fint på alla varvtal och har aldrig visat tendens till att gå ryckigt. Den har heller aldrig dött på tomgång. Tempen ligger bra, Den har oljetryck, inga som helst missljud (går otroilgt sött, som en symaskin). Den drar normalt med bränsle osv.

Vet inte vad mer jag bör tillägga men jag vet inte ens vart jag ska börja leta efter fel då den går så pass bra annars.

tacksam för svar och om någon vet något bra honda-forum så kan ni ju länka.


Sök