På en challenger är där även krav på automatisk nivåreglering på framljusen när bilen är utrustad med xenon.. Därav får du bara intyg på 2 sitsiga bilar.
Det bestäms beroende på maximal lastvikt, därför behövs det på 4/5 sitsiga bilar..
Högtrycksspolning på xenon är också ett krav, med högtryckspump.
Bullerintyg måste du också ha.
Glöm inte att du måste ha e-märkta lampor också..
Och att hastighetsmätaren måste kunna visa bilen toppfart som är specad från fabrik, dock tror jag att challengern gör det.
Du måste också stansa in chassinumret i ramen eftersom det bara sitter vid framrutan från fabrik..
De lamporna du länka till på diodhuset är inte godkända om du träffar på en nitisk besiktningsman, de släcker park. ljuset när man börjar blinka.
Plus massa andra grejer att tänka på...
Glöm inte att göra ursprungskontroll innan du ska regga!
Allt detta pga. att bilen inte är helbilsgodkänd i Sverige, sjukt..
/
André,
Horsepower sells cars, torque wins races......