Dodge Challenger SRT8

Dodge Challenger SRT8 Manuell 2009, till slut registrerad...
  • 46 Följare
  • 60 562 Visningar
  • Projektet avslutat 22 oktober 2014
MBGUS
3 juli 2013 · 255 Inlägg

Hämtade bilen i Göteborg innan lunch idag, kul att se den igen, väldigt smutsig:
http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130703_112037.jpg

Mindre skoj var den fina bucklan på framskärmen, den var ju försäkrad, men tråkigt ändå:
http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130703_112045.jpg

Den drog 1 liter/mil på vägen hem, 95 oktan och var inte jättesnäll mot den + en hel del packning.

Senast redigerat av MBGUS (3 juli 2013)

MBGUS
4 juli 2013 · 255 Inlägg

Sista dagarna i Florida började den få lite vibrationer, konsulterade mitt däckproffs idag och som jag trodde, framdäcken är slut och den behöver definitivt en 4-hjulsinställning.

MBGUS
8 juli 2013 · 255 Inlägg

Skadorna från transporten hopar sig, har hängt upp den i lyften och kontrollerat den grundligt nu, resultat:
-Buckla och repor framskärm
-Buckla tak
-Repor på huv
-Repor på backspegel
-Sprucket stänkskydd
-Löst stänkskydd
-Sprucken skyddplast (sidokjol)

Sen är det ju en buckla på ena dörren, men var ju innan transporten.

Plåt & Lack i Kramfors har inspekterat och vill åtgärda detta så fort försäkringsbolaget sagt sitt.

Bilder kommer...

MBGUS
24 juli 2013 · 255 Inlägg

Sådär, nu är bilen redo för registreringsbesiktning, dragit om en massa el och annat, sidokörritningsvisare på 55cm höjd från marken:

http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130723_091303.jpg

Parkeringsljus:
http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130723_091407.jpg

Körriktningsvisare bak:
http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130723_091350.jpg

Tejpat för bakre sidomarkering och tagit ur glödlampan, silvertejp funkade ju rätt bra till färgen:
http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130723_091333.jpg

Halogen istället för Xenon:
http://longway.to/wp-content/uploads/2013/07/wpid-20130723_091317.jpg

Har även stoppat i en varningstriangel, däremot lär jag få nedslag på framdäcken, helt slut, man ser corden, men nya kommer nästa vecka.

6Point1
24 juli 2013 · 192 Inlägg

Snyggt! Håller vi tummarna så får du höra av dig när det är klart! Hur satte du fast bakre blinkers? Klämde ju in mina under jag. smile

MBGUS
25 juli 2013 · 255 Inlägg

C_Ek skrev:
Snyggt! Håller vi tummarna så får du höra av dig när det är klart! Hur satte du fast bakre blinkers? Klämde ju in mina under jag. smile

Dubbelhäftande tejp... smile

HenkeK
26 juli 2013 · 277 Inlägg

Trevlig bil smile men varför tejpa sidomarkeringsljuset?

MBGUS
26 juli 2013 · 255 Inlägg

HenkeK skrev:
Trevlig bil smile men varför tejpa sidomarkeringsljuset?

Man får inte ha röda lampor på sidorna i Sverige och inte röda reflexer heller verkar det som.

MBGUS
26 juli 2013 · 255 Inlägg

Registreringsbesiktningen gick åt h-e...

Nedslag på 4 punker:

-Först kunde jag inte styrka effekten, inte allvarligt, det kunde ha löst sig.
-Gillades inte att mina framdäck hade blivit slicks, visste ju detta, men kunde inte få fram däck i tid, nya till veckan.
-Inget rattlås, hade noll koll på detta, tydligen lag på mekaniskt stöldskydd = rattlås från 2003, det verkar vara inaktiverat på min bil.
-Avgassystemet, har ju ett Mopar Cold Air Intake och likaså något avgassystem, han köpte inte att jag säger att det var ett tillval och bilen levererades på detta sätt. Anledningen är att det inte framgår på bullerintyget från Dekra. Endera måste jag visa i en utrustningslista från Dodge att den levererades på detta sätt, eller ett intyg från Dekra att den är testad med detta system, alternativt byta avgassystem.

Så, någon som vet något om rattlåset?

Någon som är sugen på att bytlåna avgassystem en vecka?
Jag står givetvis för allt och har verkstad att tillgå i Kramfors och Stockholm.

6Point1
26 juli 2013 · 192 Inlägg

Tror fortfarande på vår modifieringsteori angående avgassystemet. Hade fått lånat mitt men det skulle ju inte direkt hjälpa. hmm

MBGUS
27 juli 2013 · 255 Inlägg

Japp, håller med, försöker bara hitta olika vägar...

Förresten, du som kör Iphone med kabel, kan du använda Spotify eller är det bara lagrat media som gäller?

6Point1
27 juli 2013 · 192 Inlägg

MBGUS skrev:
Japp, håller med, försöker bara hitta olika vägar...

Förresten, du som kör Iphone med kabel, kan du använda Spotify eller är det bara lagrat media som gäller?

Ja, jag kör kabeln men den har två stora nackdelar;

1. Den laddar inte, vilket är helt värdelöst eftersom iPhone/iPod kör samma port för laddning och uppspelning. Till och med testat en adapter som ska skjutsa in laddning men utan framgång.

2. Den tar bara lagrad musik ja, så är det Spotify eller annan källa är det AUX-uttaget som gäller. Värdelöst det också, även om jag kör överförd musik. För det mesta använder jag den inbyggda hårddisken och fyller på eftersom.

Senast redigerat av C_Ek (27 juli 2013)

MBGUS
27 juli 2013 · 255 Inlägg

C_Ek skrev:

MBGUS skrev:
Japp, håller med, försöker bara hitta olika vägar...

Förresten, du som kör Iphone med kabel, kan du använda Spotify eller är det bara lagrat media som gäller?

Ja, jag kör kabeln men den har två stora nackdelar;

1. Den laddar inte, vilket är helt värdelöst eftersom iPhone/iPod kör samma port för laddning och uppspelning. Till och med testat en adapter som ska skjutsa in laddning men utan framgång.

2. Den tar bara lagrad musik ja, så är det Spotify eller annan källa är det AUX-uttaget som gäller. Värdelöst det också, även om jag kör överförd musik. För det mesta använder jag den inbyggda hårddisken och fyller på eftersom.

Inte många + på underhållningsdelen för Chrysler...
Kan uppriktigt säga att jag tycker den är rätt dålig.

HenkeK
28 juli 2013 · 277 Inlägg

MBGUS skrev:

HenkeK skrev:
Trevlig bil smile men varför tejpa sidomarkeringsljuset?

Man får inte ha röda lampor på sidorna i Sverige och inte röda reflexer heller verkar det som.

Ok. Skumt. Då gäller de inte alla bes ställen känner några som har röda i bak o orange i fram och dem har gått igenom utan problem

6Point1
28 juli 2013 · 192 Inlägg

HenkeK skrev:

MBGUS skrev:

HenkeK skrev:
Trevlig bil smile men varför tejpa sidomarkeringsljuset?

Man får inte ha röda lampor på sidorna i Sverige och inte röda reflexer heller verkar det som.

Ok. Skumt. Då gäller de inte alla bes ställen känner några som har röda i bak o orange i fram och dem har gått igenom utan problem

Orange går alltid igenom. Röd är inga problem i en vanlig kontrollbesiktning, men i en regbesiktning är de hårdare.

MBGUS
28 juli 2013 · 255 Inlägg

Gäller att hålla isär registreringsbesiktning och kontrollbesiktning, sen verkar ju reglerna tolkas helt godtyckligt av olika personer dessutom, känns mer som jeopardy än ett regelverk om man får igenom en bil numera...

Inget som inte är ok på en registreringsbesiktning är ok på en kontrollbesiktning, men sen kontrollerar de ju inte allt på en kontrollbesiktning.

MBGUS
29 juli 2013 · 255 Inlägg

Någon med en manuell Challenger som kan kontrollera hur rattlåset funkar?

Skall det gå i bara av att man stänger av bilen, eller måste man låsa den eller?

MBGUS
31 juli 2013 · 255 Inlägg

Nya framdäck och hjulinställning gjord.

Ingen ny info om rattlåset förutom att jag själv kontrollerat det och får det inte att gå i oavsett hur tändningen/låsningen är.

Dessutom konstaterat att den bakre halvan av mitt avgassystem är ett Magnaflow, någon som vill prova detta?
Jag behöver låna ett original, enkelt att byta, några klammer bara, jag gör allt jobb, kan t o m betala hyra + min eviga tacksamhet...

MBGUS
1 augusti 2013 · 255 Inlägg

Det är alltså bara den bakre halvan av avgassystemet jag vill ha tag på, 2 klammer och gummiupphängningar, inte direkt så man måste skruva sönder bilen...

Senast redigerat av MBGUS (1 augusti 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang