Har en porsche 924 -79 Den går dåligt. den varvar inte ut helt och hållet.
varvar till max 5tusen varv på ettan, sen "orkar" den inte mer.
Min morbror tror att kamremmen har hoppat en kugg.
Tänkte då kolla detta om den har hoppat.
Men kan bara nolla den där uppe vid kammen, där nere så finns det ingen nollning på hjulet. sitter en pigg på blocket, som jag antar ska peka på en annan nollning på hjulet.
Har snurrat flera varv för att hitta den nollningen. Men det är svårt att se också och den har lite ytrost på dig.
Är det någon som vet hur den nedersta nollningen ska se ut, som kan ge mig en hint?
Vi har kollat tändningen OCH ställt in den korrekt, den blev mycket piggare men varvar lika "lite" ändå.
Läcker även olja ur ventilkåpan så måste köpa ny packning.
Samt ska ställa in ventilerna också. så det blir rätt liksom.
Men skulle vara jätte fin att veta hur nollningen ser ut under till, har googlat runt överallt, men många hittar inte de översta nollningen, den va väldigt enkel att hitta.
Japp, men tackar för hjälpen jag kan få!