4208
Sök

Bygge av avgassystem Volvo s70 GLT

23 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Tjena!

Har nyligen skaffat mig en Volvo s70 GLT -98 som jag hade tänkte bygga om avgassystemet lite på så jag får dubbla utblås på den (en på vardera sida).

Kollade lite under bilen och kom då på att reservhjulsbaljan sitter lite i vägen för de jag hade tänkt göra (såga hål i original och svetsa på ett rör så det går ut till andra sidan).

Är det någon som har tips på hur man kan göra för att få det bra? Har tummen mitt i handen när jag håller på så tips vore suveränt att få smile

Har dessutom kollar på olika stylingbutiker men då finns det bara färdiga med det utförandet till Turbo hmm

Mvh Edbom
Senast redigerat av Edbom (25 maj 2013)

1 196 Inlägg
25 maj 2013
Det är samma avgassystem på dom efter katten oavsett turbo lr sug, fast ska inte säga till 100%

23 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
Har fått mig en ny liten funderare angående avgassystemet! smile

Kommer bilen låta mycket om jag har 3 simons ljuddämpare istället för den originala "resväskan"?
Alltså jag ersätter "resväskan" med en mellanstor simons, och så ett " T " rör så jag kan bygga ut på båda sidorna, och så sätta två mindre simons i slutet? alltså en på var sin sida av bilen smile

Vill bara få dit dubbla utblås och inte att den ska låta allt för mycket smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188790/188790-3a1c4d5b1b303b1fa80380c8819ebc1f.jpg

Tacksam för svar smile

Sök