2279
Sök

VW Polo Läker olja från tändstift.

54 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Polon läker olja från tändstiftet? Alltså när jag har igång den så pyser det upp massa olja, vad kan felet vara?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
7 juni 2013
läckande ventilkåpspackning alt. stiftet löst i gängan?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

54 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Men ska olja verkligen ta sig till stiftet? är det inte bara soppa som ska ta sig dit?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
7 juni 2013
vilken motor har du? Ligger stiften genom hål i ventilkåpan och denna läcker får du ner olja i hålen. Svårt att säga sedan man inte vet vad för Polo du har och motortyp, regnr hade underlättat

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

54 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Ingen aning vad jag har för motor köpte bil helvetet igår big_smile ADZ905 är regnr smile

Stiften är under ventilkåpan

Evildan
7 juni 2013
Du har motor 3F på din -92 POLO.

Evildan
7 juni 2013
ser det ut så här?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http … CDUQrQMwBQ

(tändstiften sitter alltid under ventilkåpan, däremot kan dom vara monterade utanför eller innanför denna)
Senast redigerat av Evildan (7 juni 2013)

Ljudfreak ;)
25 Inlägg
7 juni 2013
Dra åt tändstiften så är problemet löst !

54 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
ValP2k skrev:
håller med han innan. Ventilkåps packning

Var hittar jag en ny sån då?

Evildan skrev:
ser det ut så här?
http://www.google.se/imgres?imgurl=http … CDUQrQMwBQ

(tändstiften sitter alltid under ventilkåpan, däremot kan dom vara monterade utanför eller innanför denna)

Fattar inte, om motorn ser ut så eller vad?

Mrbaslover skrev:
Dra åt tändstiften så är problemet löst !

Redan testat, funkar inte.

1 122 Inlägg
10 juni 2013
Meca fanns en för 60:- å en för 150:- dock osäker vilken av dom du ska ha. Bara fråga dom

gasa nu foer faen!

54 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
Hur kan man testa om det är packningen? vill inte slösa massa pengar om det inte är den..

Diagnostekniker
2 686 Inlägg
17 juni 2013
Ventilkåpspackningen som alla andra säger.
Du kan ju plocka bort ventilkåpan och se om packningen är trasig, men då när du redan håller på så är det ju lika bra att slå dit en ny packning.
Det kostar ju inte skjortan liksom...

Mvh

Up the RA

22 Inlägg
18 juni 2013
byt ventilkåpspackning och stifftet, även om det står olja vid stiften ska det i "bubbla" i oljan, det måste alltså va dåliga tätningar på stiften, vilket det brukar bli om man drar dom för hårt.

54 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Ventilkåpspackningen som alla andra säger.
Du kan ju plocka bort ventilkåpan och se om packningen är trasig, men då när du redan håller på så är det ju lika bra att slå dit en ny packning.
Det kostar ju inte skjortan liksom...

Mvh

När man ska he tillbaka ventilkåpan så behöver man väll bara dra åt? inga speciella nm?

54 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
Kan det inte vara ventiltätningen?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 219 Inlägg
18 juni 2013
eNzz skrev:
Hur kan man testa om det är packningen? vill inte slösa massa pengar om det inte är den..

60 kr eller 150 kr för en packning är väl inte hela världen. Har du råd att ha bil överhuvudtaget?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

54 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
Klart jag har men vill inte kasta pengar i sjön smile

Diagnostekniker
2 686 Inlägg
19 juni 2013
eNzz skrev:
Kan det inte vara ventiltätningen?

Icke.
Det är bara att köra på en ny packning, klappa ihop det och sedan tuta och köra.

Mvh

Up the RA

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
19 juni 2013
eNzz skrev:
Klart jag har men vill inte kasta pengar i sjön smile

kanske du skulle lägga dina pengar på en cykel istället om ventilkåpspacknig verkar dyr lol eller en gammal Opel lol

men som du beskriver är det inget annat som tyder på annat fel än ventilkåpspackning, men är du osäker ta den till verkstad som byter den åt dig och du har garanti på arbetet om det inte skulle vara det felet på bilen...

Sök