3743
Sök

Koppla hydraulisk handbroms.

2Fast4You
499 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
Tjenare, har funderingar på att slänga i min hydrauliska handbroms som ligger och samlar damm i min Ford Sierra.
Sitter dock och funderar över hur man ska koppla in det med en vettig lösning, verkar finnas cirka tusen olika idér hos olika folk.
Men vad tror ni om detta sätt?

http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/broms.jpg

Vintage is king
67 Inlägg
8 juni 2013
Gör du så så kommer du ju att mata bromsvätska både mot huvudbromscylindern och hjulcylindrarna, trycket kommer givetvis ta den lättaste vägen d.v.s. ut i behållaren och vidare ut i allas våran atmosfär och drunkna i luften likt en måsfjärt. Har läst på lite grann om det där med hydraulisk handbroms en gång i tiden, men minns inte vad som var "rätt sätt".

Är du förresten säker på att du inte har diagonalt tvåkretssystem i bilen?

///Mvh Rullarn

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2013
Vad jag vet så kommer SBP enbart godkänna hydralisk handbroms om det är en separat krets. Så antar att du får montera den, nya bromsrör bak och separata broms-ok till dessa. Dock inte helt hundra på det med bromsoken.

2Fast4You
499 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Vad jag vet så kommer SBP enbart godkänna hydralisk handbroms om det är en separat krets. Så antar att du får montera den, nya bromsrör bak och separata broms-ok till dessa. Dock inte helt hundra på det med bromsoken.

Besiktnings godkänning är jag inte ute efter, jag är mer ute efter ett sätt att få det hela att fungera tills jag igen ska in på besiktning då det får demonteras igen.

Sök