Så efter man hade vart uppe på Elmia och kollat in alla bilar så blev man ju mer sugen på att göra flera saker på sin bil, och jag ville göra något med inredningen på min bil, tänkte mig nått med dörrsidorna efter som limmet hade släppt på alla så måste jag skaffa nya. Jag började med att lossa en dörrsida bak och delade på den och slet av det gamla vinylet och tänkte prova att klä om det så det kan bli typ Volvo original så som vissa av dom gamla c70 hade med tvåfärgad inredning.
Så jag åkte ner till en tyg affär och handlade lite silverig typ och lim, men märkte ganska fort att det inte skulle gå gick bra först men den sista böjen om man säger så gick inte att räta ut blev för mycket tyg, slänger upp några bilder från mina försök
Såg att det inte var dom bästa bilderna men man ser lite grann på den sista bilden veken på tyget som inte gick att få bort, så det var bara att lägga ner med det och tänka ut någon annan ide
Nästa dag satte jag mig framför datan och började söka runt lite på google för att se om man kunde hitta nått kul att göra mig sina dörrsidor, och det gjorde jag kom in på nått forum om hur dom diskuterade om vinylspray att bara spraya dörrsidorna och det lätt ju som en bra ide tänkte jag
så började söka runt lite på nätet och hitta ett ställe i Göteborg som sålde sånna sprayburkar, åkte dit och tjöta lite med han som ägde affären om hur den funkar å så där.
Allt han sa lät bra så slå till på en silver burk kostade nästan 200kr men ändå, åkte hem till föräldrarnas garage, rev ner dom nya dörrsidorna jag hade handlat och började spraya. Efter några lager så vart jag nöjd och lät dom torka i nästan en vecka ska vänta minst 3 dagar men jag hade inte bråttom direkt, så här blev resultatet av mitt slit.
Passade på också att montera instegslisterna från en s80 jag hade hemma, ska försöka ta en bättre bild så man kanske kan se alla fyra på en gång