3103
Sök

hur skyddar/låser man sina fälgar bäst ??

350 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
blev av me mina fälgar natten till igår, fast jag hade special bult på all fälgar..

nån som vet nått bättre sätt förutom att svetsa fast dom tongue

kom me förslag, gärna länk till till nån hemsida

mvh kovamies

1 567 Inlägg
30 oktober 2006
Jag vill med veta..Finns det något som är ett bombsäkert system..för att få behålla fälgarna..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

350 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
finns d kanske fälgar som e svårare än andra att sno??

Thorssa
30 oktober 2006
Låsbultar är väl mest bara till för att försvåra det lite, vill de ha fälgarna så tar de dem iaf. Ett larm med nivåsensor är att föredra, då går larmet om bilen hissas upp med domkraft smile

ingen aning
687 Inlägg
30 oktober 2006
det dår ju att ha fälgarna hemma.. tongue fast då är det ingen i de med några...
men det går att skaffa dyra låsbultar så borde de inte vara så lätta att få loss...
annars så skulle ett nivålarm vara bra...

även zebran har sina fläckar

Knegare
718 Inlägg
30 oktober 2006
Eller flytta in i bilen.. tongue

William 2009-02-20

.......
2 655 Inlägg
30 oktober 2006
får ha orginala bultarna/muttraran å sversta fart brockor över dom så de inte går att nå med nått verktyg å sen slipa bort dom om man ska av me fälgarna:P. ne vet inte bättre än lås bultar/muttrar, köp 2 kitt å ha 2 olika på varje fälg...

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
30 oktober 2006
köpa 4 olika uppsättningar med låsbultar och koppla el till dom smile och sen sätta fast rakblad bakom fälgen så om dom väl lyckas med att få bort fälgen så får dom en liten otrevlig överaskning när de ska lyfta bort fälgen....

LillNaisarn
30 oktober 2006
det dära med låsbultar går att skruva lös fälgarna om man vill, fast det är svårare än vanliga, men om man har med sig rätt saker är det inga problem

(vill ej skriva ifall ngn får för sig ngn idee att fynda häftiga fälgar) .

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 oktober 2006
säkrast borde ju vara att ha 4/5 (beroende på hur många bultar du har) olika uppsättningar å ha 4/5 olika på varge fälg... sedan köp fälgar dår bulten sitter i fördjupning så man inte kan ha nått verktyg runt bulten...

är väll typ allt jag kan komma på...

Kejsare
547 Inlägg
30 oktober 2006
Xoff skrev:
säkrast borde ju vara att ha 4/5 (beroende på hur många bultar du har) olika uppsättningar å ha 4/5 olika på varge fälg... sedan köp fälgar dår bulten sitter i fördjupning så man inte kan ha nått verktyg runt bulten...

I en inte allt för gammal tråd på garaget kunde man läsa om att det kan gå att få upp låsbult om man skruvar åt dom andra 3/4 stenhårt, och sen med nån liten tång (om vi pratar om fälgar med fördjupning) lirka upp låsbulten

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 oktober 2006
om jag hade varit du så hade nog jag köpt volvo orginal låsbultar ..för dom suger hårt ..ja menar sitter dom en säsong så sliter man ju sönder antingen "låshylsan" eller så går muttern av när man lossar dom ..de e bara te å doppa dom i batterisyra och sedan dra dom utav bara *        * när rosten väl har tagit sig så är de lycka till för både dig å tjuvarna å plocka bort dom tongue iofs har du en skärbrännare med dig å e lite händig så ..men vem lägger 4-5 timmar på å sno ett par fälgar wink

362 Inlägg
30 oktober 2006
Har du fembults fälgar? Ha fem olika låssatser om du vill va säker... Låter töntigt och dyrt men vet många som klarat dyra fälgar på så vis...

Maskinförare
1 163 Inlägg
31 oktober 2006
"Man låser bara för ärligt folk" med andra ord, finns inte så mkt att göra, vill nån ha nåt så får dom de om dom vill.. sen är det bara att stå där och se glad ut hmm nivåsensor larm är väl en ide ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Bas Connaisseur
436 Inlägg
31 oktober 2006
Håller med laazy.

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
31 oktober 2006
Shorty666 skrev:
Har du fembults fälgar? Ha fem olika låssatser om du vill va säker... Låter töntigt och dyrt men vet många som klarat dyra fälgar på så vis...

Jag håller med dej det är det enda som Hjälper 5 Olika Låssatser och har man 5 Bult så skall man Montera låssatserna på Olika hjul dvs inte montera 5 lika jåsmuttrar på samma hjul!!

Tror nästan det är det enda eller ett larm med Nivåreglering....

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

1 534 Inlägg
31 oktober 2006
Köpa en låssats från Volvo, en från V.A.G. och en från BMW och en från Feltema lr ngn annan firma, borde väl funka?
Som föregående talare också säger..

LillNaisarn
31 oktober 2006
... eller så satsar man och lägger ner pengar och gör om så man har bara centrum bult "hubbar" då är det inte många som kan ha likadana fälgar :-) dock så blir det en relativt dyr historia.

SSS -12
3 217 Inlägg
31 oktober 2006
Att ha 5 olika mönster på låsbult löser inte någonting... Är man riktigt ingenjörskunnig så kan man ju försöka skapa sin egen låsmekanism smile

Vill man verkligen leka McGyver så kortsluter du bultarna till någon elkälla så de får på fan såfort de rör bultarna! big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
31 oktober 2006
Fernicus skrev:
Xoff skrev:

I en inte allt för gammal tråd på garaget kunde man läsa om att det kan gå att få upp låsbult om man skruvar åt dom andra 3/4 stenhårt, och sen med nån liten tång (om vi pratar om fälgar med fördjupning) lirka upp låsbulten

sa ju att man skulle ha 4 eller 5 olika uppsättningar bultlås i fördjupade fälgar... smile då e det ju inte lätt att dra dom andra hårdare... smile

Sök