3020
Sök

hur skyddar/låser man sina fälgar bäst ??

265 Inlägg
1 november 2006
BÄSTA TIPSET!
sätt en kedja runt ena ekran å in å lås den i framvagn/bakvagn med en saftigt hängelås.. eller typ MC lås kedja biffig!
lite jobbigt när man ska parkera dock men funkar iaf tongue

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 november 2006
Larm med nivå avkänning är nog det bästa annars kan man ju alltid som sagt leda lite ström via bultar det kan vara skoj smile

Thorssa
1 november 2006
Rockfordboy82 skrev:
Shorty666 skrev:
Har du fembults fälgar? Ha fem olika låssatser om du vill va säker... Låter töntigt och dyrt men vet många som klarat dyra fälgar på så vis...

Jag håller med dej det är det enda som Hjälper 5 Olika Låssatser och har man 5 Bult så skall man Montera låssatserna på Olika hjul dvs inte montera 5 lika jåsmuttrar på samma hjul!!

Tror nästan det är det enda eller ett larm med Nivåreglering....

Mvh Christian

Det hjälper inte med fem olika låsbultar/fälg. Läste om en kille som hade dyra fälgar på sin kärra och en låsbult på varje fälg. Efter att de blivit stulna så använde han två på varje fälg, de blev ändå stulna. Han forsatte att utöka antalet låsbultar tills han hade fem (han hade då blivit av med fyra uppsättningar fälgar). Trots fem låsbultar per fälg var fälgarna borta en dag men han hade en fin lapp på rutan: "Räcker det inte nu?"

2 123 Inlägg
1 november 2006
Thorssa skrev:
Rockfordboy82 skrev:
Shorty666 skrev:
Har du fembults fälgar? Ha fem olika låssatser om du vill va säker... Låter töntigt och dyrt men vet många som klarat dyra fälgar på så vis...

Jag håller med dej det är det enda som Hjälper 5 Olika Låssatser och har man 5 Bult så skall man Montera låssatserna på Olika hjul dvs inte montera 5 lika jåsmuttrar på samma hjul!!

Mvh Christian

Det hjälper inte med fem olika låsbultar/fälg. Läste om en kille som hade dyra fälgar på sin kärra och en låsbult på varje fälg. Efter att de blivit stulna så använde han två på varje fälg, de blev ändå stulna. Han forsatte att utöka antalet låsbultar tills han hade fem (han hade då blivit av med fyra uppsättningar fälgar). Trots fem låsbultar per fälg var fälgarna borta en dag men han hade en fin lapp på rutan: "Räcker det inte nu?"

Stackars krake men det var ändå rätt så kul. Han borde ju egentligen förstå direkt efter 2:a gången att det inte hjälpte. Men han var väl envis som faen.

Nknn
1 november 2006
Thorssa skrev:
Rockfordboy82 skrev:
Shorty666 skrev:

Mvh Christian

Och det där lät ju inte som sveriges skröna heller... Troligt att man skulle gå från 1-2-3-4-5 låsbultar för o hitta gränsen liksom..?

Sök