4115
Sök

Körde på ett rådjur nyss....

16 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Körde på ett rådjur för en stund sedan. Är halvförsäkrad.
Händelsen är polisanmäld.

Audi a4 1.8t
Silvermetallic

Bild1

Bild2

Nå, nu väntar jag på de dystra siffrorna som detta kommer kosta mig? Någon som känner att den kan uppskatta en reparationskostnad?

Mvh.

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
24 juni 2013
mecka själv eller lämna iväg ?

16 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Lämnar in den på lagning. Vad kommer det kosta?

279 Inlägg
24 juni 2013
när jag blev påbackad av en lastbil så kostade det uppskattningsvis 13-15k enligt volvo att laga den. då var de båda bakljusen som byttes, nybagage lucka och lackning, och allt småpill däromkring..

var inte mitt fel så det gick på försäkringen

hoppas de inte är allt för dyrt för dig hmm

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
24 juni 2013
av vad jag kan se på bilderna är ju framskärm huv frontlykta och eventuellt kofångaren fram ?

ska delarna köpas nya vågar jag inte gissa på vad det kommer att kosta. Begagnade delar kan du landa på 800kr för en skärm 1000kr för en huv 800kr för en lykta och 1500-2000 för en front. Sen ska det ju jobb på det också 3 timmar demontering, sen beror det ju lite på hur delarna ser i ut i skick de som du hittar men 10000ca för lack jobbet, och sen montering på 3 timmar till. så 16000 för arbetet + delar för ca 4600 så totalt ca 20600 för allt

detta är endast en gissning... vill du veta exakt ring verkstan du tänkt lämna det till, du kan inte hitta någon som gör det svart ?

2 072 Inlägg
24 juni 2013
synd med halvförsäkringen.. blir inte billigt.. kolla vad skärmen/huven o ljusen kostar..+lackering..
spolarbehållaren e kass?
hhar intercoolern klarat sig?

Sandzoo i da house

16 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Tack för svaren. Har inte en aning om vad som är trasigt osv, kan ingenting om bilar.
Köpte bilen för 80.000 härom veckan. Så har inte ägt den i en vecka ens.

Känner mig ganska depp just nu asså

Avstängd
10 388 Inlägg
24 juni 2013
Ja gissningar är alltid svåra. Är ju också en fråga om huruvida det "bara" är kosmetiskt eller än värre.

Men, och jag menar det inte för att peka finger eller något, men varför har du en bil för 80.000:- halvförsäkrad?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

16 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Köpte den i början av förra veckan, så blev det en halvförsäkring på det. Hade tänkt mig läsa igenom och räkna på försäkringarna så småningom. Hade inte räknat med en viltolycka 6 dagar efter affären. Finns inget att hämta hos försäkringsbolaget?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
24 juni 2013
rich4rd skrev:
Köpte den i början av förra veckan, så blev det en halvförsäkring på det. Hade tänkt mig läsa igenom och räkna på försäkringarna så småningom. Hade inte räknat med en viltolycka 6 dagar efter affären. Finns inget att hämta hos försäkringsbolaget?

finns nog inte mycket att hämta hos de hmm  skriv var du bor så kanske det är någon här som kan hjälpa dig för en peng

Avstängd
10 388 Inlägg
24 juni 2013
rich4rd skrev:

Tyvärr inte nej. OM det nu inte var som så att du tog (vad Länsförsäkringar kallar) MER-försäkring på din halvförsäkring förstås.

Men som cheeva tipsar, tjoa till om var du bor så kanske någon kan hjälpa till

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

16 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Alltså jag måste ju ha bilen, så kommer bli tvungen att lämna in den till karosseri imorgon hmm

8 883 Inlägg
25 juni 2013
Även om du får lämna in bilen i morrn så lär du få vänta minst 1v på att få tillbaka bilen.
Jag gissar att slutnotan på det här blir ca 25000 och att du blir utan bil i 2v.
och som tidigare nämnts så får du tyvärr stå för allt själv i och med halvförsäkring.
Senast redigerat av Hamilton (25 juni 2013)

Fotograf på tierpidag.se

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 juni 2013
jonnielahti skrev:
vilt ingår väl i halvförs?

nej tyvär

Forummoderator
26 349 Inlägg
25 juni 2013
CHEEVA skrev:
jonnielahti skrev:
vilt ingår väl i halvförs?

nej tyvär

Vissa försäkringsbolag har dock mindre tillägg man kan göra på sina försäkringar, för eventuella mindre olyckor, tex djurkollisioner.
Har så personligen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 119 Inlägg
25 juni 2013
När jag fick inbrott i mercan slutade notan för lack och jobb på ca 17000kr inkl delar och då lacka och rikta dom en dörr och en skuff. Samt bytte en ruta och en del annat pyssel smile skulle nog kunna gissa på ca 30k då det var en ganska ordentligt duns på bilen.
Lacken är alltid dyr och brukar alltid vara mer än vad man ser som är trasigt.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

526 Inlägg
25 juni 2013
du har garanteraten kostnad på minst 20 000 även om du köper begagnat.
Lycktorna till dessa bilar e SVIN dyra. är de bi xenon ljus?

Bytte lycktor på min och de ging nästan loss på 10 000 kr. för båda dock.
och man ska inte ha halvförsäkring på en bil i den prisklassen smile
stöten går ju garanterat på 2-3 lök begagnat! skärm + huv 4-5 000.
fast de finns nå positift i detta med!! Du träffade på ett bra ställe!!

Tänk konikvenserna om du hade träffat mitt på och fått in fanskapet i bilen :S
Tur att de gick bra me dig i alla fall!

450 Inlägg
25 juni 2013
Med jobb, material, lack, riktning, säkert mer som tagit skada än va du ser som kommer visa sig vid demontering, lätt 50000 kr.

Att de skulle kost 20000 är ju fantasisiffror

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
25 juni 2013
Henrik-N skrev:
Med jobb, material, lack, riktning, säkert mer som tagit skada än va du ser som kommer visa sig vid demontering, lätt 50000 kr.

Att det skulle kosta 50.000 låter jävligt orimligt! Förstår inte alls vad som ska dra iväg så summan blir så stor. Tror inte det landar på mer än 25-30tkr.

Det blir som det blir!

526 Inlägg
25 juni 2013
Henrik-N skrev:

hade jag varit dig har jag bytt lackerare om han tar sådana summor för att lacka front/skärm/huv!

20 000 är rimligt! läs igen vad ja skrev. där har ja inte räknat in lack och de är begagnat ja snackar om !

Sök