Vet ej om trögheten i kopplingen ändras, minns inte hur kopplingen kändes på den bil som hade detta problem (kopplingen tog längst nere vid mattan, man släppte kanske 1 cm så hade man dragläge...). Du har bara en slang enligt min länk, den har nr 10. Byt till stålomspunnen slang, Slangsnabben borde kunna tillverka en passande slang med den gamla som mönster, borde inte kosta mer än 400kr, o de kan fixa detta på typ 20 min.
Är du helt 100% på att du inte har läck? När pedalen går märkbart/markant lättare (gör den det?) så tyder det på luft i systemet, för jag har svårt att tänka mig att tryckplattan gett sig, då skulle kopplingen driva dåligt, oavsett om den är varm eller kall...
Mitt förslag: Be meken byta den där slangen. Lossa slavcylindern, kolla så den inte läcker (har läckt). Kolla så att "pinnen" på slaven är som den skall, så att inte någon (plastdel?) nötts ner.Kika in genom slavenshål för att kanske med lite tur kunna se något uppenbart fel. Be honom kolla efter läck vid givarcylindern, kan kanske till o med läckt IN i bilen...Börja med detta, funkar det fortfarande inte så får du snällt ta ner lådan.
Senast redigerat av dawwe (8 juli 2013)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure