Du verkar inte riktigt ha koll på läget för fem öre tyvärr. Men jag ska försöka hjälpa dig lite.
Köra dubbla spridare med samma cc är TOTALT meningslöst när de är så små som 500 cc, köp riktiga i rätt storlek direkt.
Vad är de för bränslepump du har?
INTE nån "snik koppling" och förstärka den? de innebär ju alltså byta tryckplatta vilket är de dyra i sammanhanget.
En riktigt portad topp är lixom grundstommen i en motor som skiljer fjasko mot kalas, men de vill ju till att även ventilerna slipas in och tätningar, styrningar med mera är i fint skick.
Original kammen fungerar väl, men inte om du vill ha nå högre effekter, köp från PPF tillsammans med riktiga vippor och andra fjädrar så vet du att de håller.
Jo stakarna kanske håller en liten stund, men dom kommer ge upp tillslut, köp H-profil! billig försäkring.
Kolvarna i dessa motorer vet jag ej hur de håller.
Dessa motorer tål INTE att varvas 7000 nå gärna, verkar bli nå självsvängningar och vevarna går av, varva antingen lite mer eller lite mindre, sen behöver det sättas i extra krysskil för kamkedje drevet.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på
Autoexperten Gävle
Jonas på
Bakaxeldelar för niceprice på delar.