3388
Sök

Bmw 328 e46 -98 Dunkar till när jag gasar på...

20 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
Hejsan garaget! För någon dag sedan när jag skulle köra hem min bmw så small det till bakanför växellådan, Typ vid hardyskivan,
Började också låta illa när jag körde, dunkade till varje gång drivaxeln gjorde ett helvarv ( så uppfattade jag det ), Jag var mitt ute i skogen utan mobil så jag var tvungen att fortsätta ca 1 mil till, Ljuder försvann sakta med säkert..
Provar jag bilen nu så vid gaspådrag dunkar det till rejält under bilen

Saker som är kollade

: Hardyskiva
: Växellådskudde
: Stödlager

Vet att någon bussning i bakvagnen är lite halvkass, Men tycker att det är konstigt att det ska låta under bilen då?
Knutkors kanske?

Någon som har andra förslag på vad det kan vara?

/mvh volvo

Diagnostekniker
2 859 Inlägg
9 juli 2013
Tjäna!

Silentbussningarna är det som spökar!
Nummer 2 på denna skiss http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod … &fg=30 .

Mvh

Up the RA

2 656 Inlägg
9 juli 2013
volvomannen1 skrev:
Hejsan garaget! För någon dag sedan när jag skulle köra hem min bmw så small det till bakanför växellådan, Typ vid hardyskivan,
Började också låta illa när jag körde, dunkade till varje gång drivaxeln gjorde ett helvarv ( så uppfattade jag det ), Jag var mitt ute i skogen utan mobil så jag var tvungen att fortsätta ca 1 mil till, Ljuder försvann sakta med säkert..

Saker som är kollade

Vet att någon bussning i bakvagnen är lite halvkass, Men tycker att det är konstigt att det ska låta under bilen då?
Knutkors kanske?

/mvh volvo

jättevanligt att infästningen i karossen släpper på e46orna om dom e hårt körda innan .. hissa upp och kolla infästningarna på bakvagnsbryggan mina sprack ganska omgående på min gamla

20 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Tjäna!

Mvh

Tack för svaret! Säker på att det är dem, men tanke på ljudet jag beskrev, att det lät typ precis bakom växellådan ? smile

20 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
ekelund88 skrev:
volvomannen1 skrev:

Saker som är kollade

Knutkors kanske?

/mvh volvo

jättevanligt att infästningen i karossen släpper på e46orna om dom e hårt körda innan .. hissa upp och kolla infästningarna på bakvagnsbryggan mina sprack ganska omgående på min gamla

Tack för svaret, ska kolla upp det smile

Diagnostekniker
2 859 Inlägg
9 juli 2013
volvomannen1 skrev:
Jesper328 skrev:
Tjäna!

Mvh

Tack för svaret! Säker på att det är dem, men tanke på ljudet jag beskrev, att det lät typ precis bakom växellådan ? smile

Mja, ta och titta upp dem samtidigt som du kollar infästningarna.
Vet att detta är ett vanligt fel på E36, vilket även jag lider av, och din beskrivning passar in på hur det är för mig. smile

Mvh

Up the RA

2 656 Inlägg
9 juli 2013
Jesper328 skrev:
volvomannen1 skrev:
Jesper328 skrev:
Tjäna!

Mvh

Vet att detta är ett vanligt fel på E36, vilket även jag lider av, och din beskrivning passar in på hur det är för mig. smile

Mvh

fast det beter sig inte riktigt sådär smile

20 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
ekelund88 skrev:
Jesper328 skrev:
volvomannen1 skrev:

Mvh

fast det beter sig inte riktigt sådär smile

Vet hur det låter när silentbussningarna är slut bak ,kan få ett litet duns vid vxl osv. Men detta dunns är högt och det kommer inte så långt bak ifrån, kommer ju precis under mitten av bilen smile

Diagnostekniker
2 859 Inlägg
9 juli 2013
I och för sig så kommer det ju smygande.
Jaja, jag erkänner att jag har fel. smile

Mvh

Up the RA

Sök