Tjena, Nu har vi köpt en till bil som vi ska fixa till lite, både i motorväg och kaross! På med 531topp och vx3kam Extraktor Större avgasystem Vindavvisare Vinge Led lite här och var Sen kommer det tillkomma mycket mer!
Vilka är dom bästa trimmen till B230F utan att turbo konvertera?
-VX-kam -531 eller 405-topp -Plana toppen 3mm -Porta toppen -En kugg kortare kamrem (gamla fordar har denna rem osäker på modeller för ford är ju trots allt inte en riktig bil) -Ställbar BTR -Extraktorgrenrör -2,5" avgassystem med fullflödeskatalysator -Vikta kolvar och stakar -Balansera veven -Lättat svänghjul -Stroka motorn
Allt handlar om hur mycket pengar du vill lägga på det. Men 30hk kan du få för ca 5000 kronor och sen kan du räkna 1000 kronor/hk.
Så summa summarum så går det fortare och är förmodligen mycket billigare att turbokonvertera. I en 740 får du ta ut 238hk/310nm om du byter till hårdare fjädrar och dämpare.
Vilka är dom bästa trimmen till B230F utan att turbo konvertera?
-VX-kam -531 eller 405-topp -Plana toppen 3mm -Porta toppen -En kugg kortare kamrem (gamla fordar har denna rem osäker på modeller för ford är ju trots allt inte en riktig bil) -Ställbar BTR -Extraktorgrenrör -2,5" avgassystem med fullflödeskatalysator -Vikta kolvar och stakar -Balansera veven -Lättat svänghjul -Stroka motorn
Allt handlar om hur mycket pengar du vill lägga på det. Men 30hk kan du få för ca 5000 kronor och sen kan du räkna 1000 kronor/hk.
Så summa summarum så går det fortare och är förmodligen mycket billigare att turbokonvertera. I en 740 får du ta ut 238hk/310nm om du byter till hårdare fjädrar och dämpare.
Mycket nöje!
tack! om man tar ut 238hk/310nm så måste man väl regga om ?
Omreggning sker vid alla motorbyten. Men om du till exempel hänger i en B230FK (Lättrycksturbo) som för övrigt är ett väldigt bra utgångsobjekt att trimma så är det bara att åka in och besikta. Kravet är att allt som har med motorn att göra är original.
Omreggning sker vid alla motorbyten. Men om du till exempel hänger i en B230FK (Lättrycksturbo) som för övrigt är ett väldigt bra utgångsobjekt att trimma så är det bara att åka in och besikta. Kravet är att allt som har med motorn att göra är original.
okej, det var "I en 740 får du ta ut 238hk/310nm om du byter till hårdare fjädrar och dämpare" jag inte förstod