2346
Sök

Två skadade i streetrace

543 Inlägg
24 juli 2013
robzter skrev:
tobbeh78 skrev:
okej, jag kan erkänna att jag inte varit runt på alla deras evenemang, men det var som sagt ett exempel på ett gäng som iaf försöker med lite nytänk.

Detta är inte menat till någon enskild..

Det borde ju finnas många drivande som vill och kan förändra saker här på gorg, men att sitta på ett nätforum gnälla över att det inte finns några lagliga race att köra, så får man ta saken i egna händer och göra något konstruktivt av det, och inte bara vänta på att någonannan ska göra det..

Vill ni ha en öppen serie, med en klass, med tex julgran, så måste det gå att ordna, hur kan tex Landracing få tillstånd att köra tävlingar på gator i Norrtälje, E-tuna, visst jag kan förstå att kommunen säger nej om det kommer en snorig valp till 18 åring och vill ordna streetrace, men har man tillräckligt med underlag och kan presentera det på ett snyggt sätt, samt något som ser ut som en organisation med rätt säkerhetstänk så måste det kunna gå att ordna.

problemet är att blir det även en öppen serie på strippen där bilar tillåts trailas till så vad tror du det kommer köras för bilar där? inga gatbilar iaf. sen är ju definationen gatbil en annan sak. då kan man ju lika gärna dyka upp i en pro-mod i den klassen. så det funkar inte för en pro-mod skulle inte kunna rulla runt en stockholmsnatt.

Nu svarade jag på det någon innan hade skrivit att man inte vill köra som SBF då det är krångligt, Landracings koncept duger inte, det ska inte vara någon som lägger sig om har bur eller inte, då får man göra något eget helt enkelt, om det är en öppen serie eller what ever så spelar det ingen roll.
Vill man få till något nytt så kanske man måste ta de stegen själv för kommunen kommer inte säga, - här, här får ni köra hur mycket ni vill..

Trött och bitter?? javisst!

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:

Ja fy fan! Jag har 17 km till Kjula! wink

/Benny

usch flytta,,,, wink alldeles för långt.

haha! Ja, det kanske finns nåt närmare. Näe, men allvarligt så tycker jag det är fränt att det ligger så nära.

/Benny

Vi har ju körningar både i Hudiksvall och Söderhamn,,, Hudik är det kanske 2ggr/år...båda gamla flygfält.. i Hudik kördes det riktig dragracing på 70 talet... riktiga monster,, inte nå ff plastraketer.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:

usch flytta,,,, wink alldeles för långt.

haha! Ja, det kanske finns nåt närmare. Näe, men allvarligt så tycker jag det är fränt att det ligger så nära.

/Benny

Vi har ju körningar både i Hudiksvall och Söderhamn,,, Hudik är det kanske 2ggr/år...båda gamla flygfält.. i Hudik kördes det riktig dragracing på 70 talet... riktiga monster,, inte nå ff plastraketer.

Likt dom som man var och kollade på nere på Mantorp för 100 år sen!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

/Benny

http://helahalsingland.se/hudiksvall/ht … flygfaltet

http://www.youtube.com/watch?v=9CpUIaP48oY

det där är bilar det

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:

/Benny

det där är bilar det

Tittade på halva filmen från Hudik men ska se alla delar sedan. Mycket trevlig film. Gillar verkligen dessa Gen1 Camaros. Fan, de var ju nästan nya då ju! smile

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

det där är bilar det

Tittade på halva filmen från Hudik men ska se alla delar sedan. Mycket trevlig film. Gillar verkligen dessa Gen1 Camaros. Fan, de var ju nästan nya då ju! smile

nostalgi tripp till max

/Benny

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:

/Benny

det där är bilar det

Vi hade ju Roland Forsberg från Eskilstuna. Han var väl aktiv slutet på 70-talet och en bit in i 80-talet. Vidare så Kom ju "Juan" från Eskilstuna men det var ju i och för sig en "plastraket" han körde men "Nicke" körde ju Pontiac samtidigt som "Juan" och Roland, alla tre från E-tuna. Gillade ju även Monika Öbergs framfart på 80-talet.

/Benny

Min youtubekanal!

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
24 juli 2013
robzter skrev:
gamlingen skrev:
Hamilton skrev:

Många åker från just sthlm till nämda banor och i ärlighetens namn så är det inte så långt, finns även dom som åker ännu längre för att få köra på ex Tierp Arena.
Tror nog att du får dra igång ett eget event om du vill köra runt husknuten, underlaget finns ju så nu är det bara att dra igång ;-)

Stockholmarna ska ju alltid ha allting bakom husknuten,, lika med allt,, tänk om de får åka 5 mil ,,,,roll

lätt för dig att säga när 5 mil för er tar 10 minuter. 5 mil är ungefär genom stan här och det tar ja hmm 2 timmar ibland. så där kan du bara hålla käften. trött på dryga bondläppskommentarer. sånt bevisar att ni verkligen inte har någon koll alls.

5 mil på 10 minuter? ofta man kör i 300km i timmen? det där bevisar väl att du inte har så stor koll hur "bondläppssamhället" fungerar.

Hastighetsbegränsning finns även här ute i bushen... Oftast är det 70 eller 80 så det tar ca 40 minuter att åka 5 mil.

5 198 Inlägg
24 juli 2013
SoL skrev:
robzter skrev:
gamlingen skrev:

Stockholmarna ska ju alltid ha allting bakom husknuten,, lika med allt,, tänk om de får åka 5 mil ,,,,roll

lätt för dig att säga när 5 mil för er tar 10 minuter. 5 mil är ungefär genom stan här och det tar ja hmm 2 timmar ibland. så där kan du bara hålla käften. trött på dryga bondläppskommentarer. sånt bevisar att ni verkligen inte har någon koll alls.

5 mil på 10 minuter? ofta man kör i 300km i timmen? det där bevisar väl att du inte har så stor koll hur "bondläppssamhället" fungerar.

Hastighetsbegränsning finns även här ute i bushen... Oftast är det 70 eller 80 så det tar ca 40 minuter att åka 5 mil.

Å inga fina motorvägar har vi heller där man kan köra 200 blås...

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

det där är bilar det

Vi hade ju Roland Forsberg från Eskilstuna. Han var väl aktiv slutet på 70-talet och en bit in i 80-talet. Vidare så Kom ju "Juan" från Eskilstuna men det var ju i och för sig en "plastraket" han körde men "Nicke" körde ju Pontiac samtidigt som "Juan" och Roland, alla tre från E-tuna. Gillade ju även Monika Öbergs framfart på 80-talet.

/Benny

jag va lite för liten å minnas nå namn från Hudik.. men jag minns Janne Ström som körde en svart Anglia,, och dessutom är en stor ikon i jänkebilskulturen i Hudik. Minns vid nån race festival som Brukshundklubben hade hand om parkeringen,,och då fick man *backstage pass* snacka om att man myste runt bland racebilarna.
Senast redigerat av gamlingen (24 juli 2013)

227 Inlägg
24 juli 2013
gamlingen skrev:
robzter skrev:
gamlingen skrev:

haha,, 5 mil 10 minuter,,, vilken värld lever du i ? Bondläppskommentarer får man när man beter sej stockholms drygt,, Är tillräckligt mycket där nere i träsket för se hur vissa beter sej både i trafik och till fots. Hålla käften kan du göra själv,, tål du inte att folk skriver negativt om sthlm,are så kan du öppna en egen privat tråd.

Vad är det från uppsala till arlanda terminalerna? Ca 8minuter... (3mil) Tog det för mig! Så 5mil på 10min går om man har tung fot! 5mil x 6 (10min x 6) = 300km/h...

Hur som helst räcker det med streetracing för min del iom folk gör donuts bland publiken!!! Vad fan har ni innanför pannbenet? Sist va jag på öppningsträffen i barkarby iår... Med min gravida flickvän! Kan lungt säga att det är sista jävla gången jag åker på något evenemang! Antar det sammanfattar det hela ganska bra! Så tänk på alla som står oskyddade nästan gång du vill leka allan ballan med er bilar!

5 198 Inlägg
24 juli 2013
Slim_M skrev:
gamlingen skrev:
robzter skrev:

haha,, 5 mil 10 minuter,,, vilken värld lever du i ? Bondläppskommentarer får man när man beter sej stockholms drygt,, Är tillräckligt mycket där nere i träsket för se hur vissa beter sej både i trafik och till fots. Hålla käften kan du göra själv,, tål du inte att folk skriver negativt om sthlm,are så kan du öppna en egen privat tråd.

Vad är det från uppsala till arlanda terminalerna? Ca 8minuter... (3mil) Tog det för mig! Så 5mil på 10min går om man har tung fot! 5mil x 6 (10min x 6) = 300km/h...

Hur som helst räcker det med streetracing för min del iom folk gör donuts bland publiken!!! Vad fan har ni innanför pannbenet? Sist va jag på öppningsträffen i barkarby iår... Med min gravida flickvän! Kan lungt säga att det är sista jävla gången jag åker på något evenemang! Antar det sammanfattar det hela ganska bra! Så tänk på alla som står oskyddade nästan gång du vill leka allan ballan med er bilar!

300 km/h kör väldigt många ofta.. .visst händer det,, inte på vägarna här,, vi fick vänta sen 70 talet på en ny väg mellan Enånger och Hudiksvall... 40 år liksom höll dom på och projektera med pengar hit och dit,, slutade med att Hudiksvalls kommun fick skjuta till en oherrans massa miljon för att få 4filig väg istället för 2+1, som trafikverket tyckte vi skulle klara oss med,,, säjer liksom en hel del om vad dom anser om oss norrlänningar.

7 432 Inlägg
24 juli 2013
jag säger det jag alltid sagt,, E4an skulle vara motorväg från Helsingborg till Haparanda,, PUNKT

757 Inlägg
25 juli 2013
Slim_M skrev:
gamlingen skrev:
robzter skrev:

självklart går det wink men som sagt inga av dessa muppar fattar att man kanske är lite ironisk tongue men tiden att åka genom stockholm är fan längre än åka samma sträcka ute i bushen. min gamla chef flyttade till västerås från värmdö och han har lika lång tid till jobbet ca 40 minuter men han har myyyycket längre sträcka idag till sitt nya jobb.

streetracing och barkarbyträffen är inte samma. träffen som inga arrangerar utan några kassa så kallade "crew" här på garaget driver ihop är inte ett streetrace. dom ballar sig genom att starta en tråd här och kalla den stockholms största bilträff och sen när träffen väl sätter igång så är det high chaparall. visar lite mer hur de "laglydiga" garagetfolket resonerar.

227 Inlägg
27 juli 2013
robzter skrev:
Slim_M skrev:
gamlingen skrev:

självklart går det wink men som sagt inga av dessa muppar fattar att man kanske är lite ironisk tongue men tiden att åka genom stockholm är fan längre än åka samma sträcka ute i bushen. min gamla chef flyttade till västerås från värmdö och han har lika lång tid till jobbet ca 40 minuter men han har myyyycket längre sträcka idag till sitt nya jobb.

streetracing och barkarbyträffen är inte samma. träffen som inga arrangerar utan några kassa så kallade "crew" här på garaget driver ihop är inte ett streetrace. dom ballar sig genom att starta en tråd här och kalla den stockholms största bilträff och sen när träffen väl sätter igång så är det high chaparall. visar lite mer hur de "laglydiga" garagetfolket resonerar.

I know! Så manligt... Är hellre manligt på xboxen hemma!

757 Inlägg
27 juli 2013
CarpeDiem skrev:
Ännu ett reportage om streetracing.

Länk: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/polis … ng-2405517

MM ännu en muppsnut. som inte fattat att antal gånger ambulanser och brandbilar har fastnat i köer är minimala. även om dom nu skulle fastna så går det så fort att dra av repan och sen så är alla borta. dom får nog stå längre vid en vanlig kö. men å andra sidan har jag faktiskt sett snutar åka runt i ambulanser på streetrace smile

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juli 2013
robzter skrev:
CarpeDiem skrev:

MM ännu en muppsnut. som inte fattat att antal gånger ambulanser och brandbilar har fastnat i köer är minimala. även om dom nu skulle fastna så går det så fort att dra av repan och sen så är alla borta. dom får nog stå längre vid en vanlig kö. men å andra sidan har jag faktiskt sett snutar åka runt i ambulanser på streetrace smile

Minimala? Det ska -aldrig- hända <punkt>

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

543 Inlägg
27 juli 2013
it_mutt skrev:
robzter skrev:
CarpeDiem skrev:

Minimala? Det ska -aldrig- hända <punkt>

Hehe fick precis samma tanke.

Alltså när en ambulans är på utryckning så brukar det vara minuter som räknas att komma till sjukhus och då få bli stående även om man bara måste stanna till så kan det slå rätt mycket på utgången för personen i ambulansen.

Trött och bitter?? javisst!

218 Inlägg
27 juli 2013
har hänt 1 gång att en ambulans har behövt komma förbi på alla dem gångerna jag har tittat. och den kunde köra rakt igenom då folk flyttade på sig.

tror inte det finns en enda person här som skulle hindra en ambulans eller brandbil ifrån att utföra sitt jobb.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

693 Inlägg
27 juli 2013
Det har varit film från S.O där en brandbil blev fast i 5-10 min, för folk blockerat med bilar. Ovanligt men hänt tyvärr

Sök