Jag hade tagit bort bakre dämparen! Resonansljudet blir så jävla högt inne i bilen när man tar bort den främre. Och det låter inte så mycket mer utvändigt..
Funderade på om typ julas eller biltemas (känns som ett känsligt ämne) sportluftfilter skulle kunna funka, och sedan gummirör någonstans ifrån och lite plast ev metall att bygga avskiljare av.
bilen kommer endast gå sämre, du förlorar oftast effekt när du byter mot ett sportluftfilter... absolut bäst är ett nytt orginal ! sen är det inte det minsta fränt med ett sportluftfilter
bilsport testa för några år sen, finns dokumenterat i deras tidning, kommer ej ihåg men maila bilsport o fråga o köp tidningen så har du en källa
Funderade på om typ julas eller biltemas (känns som ett känsligt ämne) sportluftfilter skulle kunna funka, och sedan gummirör någonstans ifrån och lite plast ev metall att bygga avskiljare av.
bilen kommer endast gå sämre, du förlorar oftast effekt när du byter mot ett sportluftfilter... absolut bäst är ett nytt orginal ! sen är det inte det minsta fränt med ett sportluftfilter
bilsport testa för några år sen, finns dokumenterat i deras tidning, kommer ej ihåg men maila bilsport o fråga o köp tidningen så har du en källa
Sportfilter i luftboxen funkar bra! Men ett felmonterat öppet filter drar åt sig mer värme..
De har forskat mycket ang detta och jo du kan få ut extra hk med ett rätt monterat öppet filter. Men ofta krävs det att du tar bort en lyckta och sätter filtret där.. Du kan se på många banbilar att de har filtret monterat i hålet för lyktan. Vissa bygger även ett större inloppsrör som ger mer luft än det originala som oftast är ett smalt rör på 2-3cm*15 och sitter i grillen på tex volvo.
Förstår inte varför folk tar bort luftboxen och sätter dit ett öppet filter. Oftast monterar de inte ens dit ett rör som tillför luft. Utan filtret ligger bara där och suger in varmluft, Och en avskiljare/Vägg håller inte värmen ute..
Hat bytt bakdämparn mot rakt rör nu :p lät över förväntan (inte lika traktoraktigt som det gör på videor) ollade på en såndär sist jag var på biltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … kit-32320/ kan det vara nånting att ha (eller bygga själv) då får man sportluftfilter det blir snyggt och låter (förhoppningsvis) fint men med just denna modell så får man bara in kalluft. man kan ju till och med dra upp ett litet luftintag på skärmen ev dra fram till grillen!
Hat bytt bakdämparn mot rakt rör nu :p lät över förväntan (inte lika traktoraktigt som det gör på videor) ollade på en såndär sist jag var på biltemahttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … kit-32320/ kan det vara nånting att ha (eller bygga själv) då får man sportluftfilter det blir snyggt och låter (förhoppningsvis) fint men med just denna modell så får man bara in kalluft. man kan ju till och med dra upp ett litet luftintag på skärmen ev dra fram till grillen!
Haha kul det kan bli med missade bokstäver ibland;)
Vettefan om man ska satsa på ett biltema filter förövrigt, skulle även tipsa om att köpa en avskiljare från motorn till sportfiltret för att få in kallare luft:)
Men min tanke på luftfiltret var väl att man kanske bygger en likadan. Man ta ett sportluftfilter. Sedan sätter man in det i ett rör (helst genomskinligt så man ser filtret). På något sät sen sätter man på en slang bak och en fram Alltså så tar man ett vanligt öppet filter och "kapslar" in det.
Men min tanke på luftfiltret var väl att man kanske bygger en likadan. Man ta ett sportluftfilter. Sedan sätter man in det i ett rör (helst genomskinligt så man ser filtret). På något sät sen sätter man på en slang bak och en fram Alltså så tar man ett vanligt öppet filter och "kapslar" in det.
stora frågan är varför du ska göra detta ? det är absolut ingenting som blir bättre utav operationen, det sänker bla värdet på bilen. Köp ett nytt orginalfilter och smacka in i burken sen gör du det med jämna mellanrum
stora frågan är varför du ska göra detta ? det är absolut ingenting som blir bättre utav operationen, det sänker bla värdet på bilen. Köp ett nytt orginalfilter och smacka in i burken sen gör du det med jämna mellanrum
Jag har det för det ska låta fränare, skiter totalt i om jag vinner eller förlorar 5 hk... Det märks ändå inte. Men det låter tillräckligt gött för att det ska vara värt 5 hk
Du hör skillnad på ett sportfilter i burken också!
Ja det gör man säkert, fast inte alls lika mycket
Förstår inte varför man vill ha ut det ljudet i en bil som knappt rör sig. Man blir bara lurad av ljudet och tror att bilen går bra! Satsar man på mer effekt så kommer sången förbättras